Linda84 Postad 2 september 2007 Dela Postad 2 september 2007 Har batchat in ett antal klipp i Premiere Pro. Det hela såg ut att gå bra, och det gick att titta på klippen efteråt. Men nästa gång jag öppnade projektet gick det inte att kolla på nåt av klippen, det kom upp en röd ruta där det stod "media offline", och detta stod också vid varje klipp där i menyn till vänster. Under status stod det "Offline: File missing". Enligt nån hjälpsida på internet betyder detta "file missing" att klippet är raderat från datorn och måste batchas in igen, från originalbandet. Då arbetet, dumt nog, var sparat på skolans hårddisk är det fullt möjligt att någon har raderat klippen, men undrar nu ändå om det finns nånting annat som kan orsaka att det står "media offline" och "file missing". Nån felinställning eller vad som helst. Kan klippen av nån konstig anledning raderas av sig själva? Eller måste det vara så att nån har varit inne och raderat dem? Skulle vara mkt tacksam om någon kunnig vill ge mig ett snabbt svar. M V H Linda 0 Citera Länk till kommentar Share on other sites More sharing options...
Max_H Postad 2 september 2007 Dela Postad 2 september 2007 Antingen är klippen raderade av någon elak varelse eller så har någon flyttat dom till en annan mapp. Ett tredje alternativ kan var om du gjort capture på ex. D: och sedan när du klippte nästa gång hade någon satt i exempelvis ett USB-minne som då "puttat" ner din D: disk till bokstaven E: istället. Använd Windows sökfunktion och leta efter filerna. När du startar PPro igen kan du då via "Browse" visa Premiere var filerna finns. /Max 0 Citera Länk till kommentar Share on other sites More sharing options...
paracelsus Postad 2 september 2007 Dela Postad 2 september 2007 Jag är inte riktigt med på allt... arbetar du på skolans dator, och har projektet och klippen där? Eller har du kopierat dem från skoldatorn till din egen? Jag tror att du menar att du jobbar på skoldatorn och utifrån det så kan jag tänka mig följande alternativ: - Klippen ligger på en extern hårddisk och den inte är ikopplad - Klippen ligger på en volym på nätverket som inte är tillgänglig - Klippen ligger på den lokala hårddisken, men du har förlorat rättigheterna till katalogen - Klippen har raderats, men de kan då återskapas av någon it-tekniker på skolan. (om inte hårddisken formaterats sedan dess) men det gäller att göra det snabbt, vänta inte! Håller tummarna för din skull att det ska ordna sig! 0 Citera Länk till kommentar Share on other sites More sharing options...
Linda84 Postad 3 september 2007 Författare Dela Postad 3 september 2007 Tack för svar. Då jag inte hittat klippen har jag nu batchat in dem igen. Ska köpa en extern hårddisk så att samma sak inte händer igen... 0 Citera Länk till kommentar Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.