Gå till innehåll

Vad innebär "Media offline" i Premiere Pro?


Linda84

Recommended Posts

Har batchat in ett antal klipp i Premiere Pro. Det hela såg ut att gå bra, och det gick att titta på klippen efteråt. Men nästa gång jag öppnade projektet gick det inte att kolla på nåt av klippen, det kom upp en röd ruta där det stod "media offline", och detta stod också vid varje klipp där i menyn till vänster. Under status stod det "Offline: File missing".

 

Enligt nån hjälpsida på internet betyder detta "file missing" att klippet är raderat från datorn och måste batchas in igen, från originalbandet. Då arbetet, dumt nog, var sparat på skolans hårddisk är det fullt möjligt att någon har raderat klippen, men undrar nu ändå om det finns nånting annat som kan orsaka att det står "media offline" och "file missing". Nån felinställning eller vad som helst. Kan klippen av nån konstig anledning raderas av sig själva? Eller måste det vara så att nån har varit inne och raderat dem?

 

Skulle vara mkt tacksam om någon kunnig vill ge mig ett snabbt svar.

 

M V H

Linda

Länk till kommentar
Share on other sites

Antingen är klippen raderade av någon elak varelse eller så har någon flyttat dom till en annan mapp. Ett tredje alternativ kan var om du gjort capture på ex. D: och sedan när du klippte nästa gång hade någon satt i exempelvis ett USB-minne som då "puttat" ner din D: disk till bokstaven E: istället.

 

Använd Windows sökfunktion och leta efter filerna. När du startar PPro igen kan du då via "Browse" visa Premiere var filerna finns.

 

/Max

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag är inte riktigt med på allt... arbetar du på skolans dator, och har projektet och klippen där? Eller har du kopierat dem från skoldatorn till din egen? Jag tror att du menar att du jobbar på skoldatorn och utifrån det så kan jag tänka mig följande alternativ:

 

- Klippen ligger på en extern hårddisk och den inte är ikopplad

- Klippen ligger på en volym på nätverket som inte är tillgänglig

- Klippen ligger på den lokala hårddisken, men du har förlorat rättigheterna till katalogen

- Klippen har raderats, men de kan då återskapas av någon it-tekniker på skolan. (om inte hårddisken formaterats sedan dess) men det gäller att göra det snabbt, vänta inte!

 

Håller tummarna för din skull att det ska ordna sig!

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...