music Postad 31 augusti 2007 Postad 31 augusti 2007 Hej alla som är lika darriga som jag. Jag har gjort en superbillig och hyfsat fungerande Stady variant. Gå gärna in på http://hemstudio.se/mopp/ och kolla några ganska kassa bilder. För en tekniker är det solklart när man ser det. Ställ gärna frågor. 0 Citera
Octavianus Postad 31 augusti 2007 Postad 31 augusti 2007 smart, fattar precis hur den fungerar. Men är den bra, blir den inte lite vågig vid panorering? Hur är stabilesringen i y led? Provklipp? 0 Citera
music Postad 31 augusti 2007 Författare Postad 31 augusti 2007 provklipp kommer. Leden är ju en tvåvägs led typ polhemsknut eller kardanknut. Det betyder att om man balanserar upp ekipaget så at det väger bara tite mer på undersidan leden så kan man åka i alla ledder om man inte startar eller stoppar för fort. Det som inte tas bort är dom envisa rotations skakningarna men då får jag hänvisa till en annan tråd. Den med kullager och disktrasa runt handtaget 0 Citera
music Postad 31 augusti 2007 Författare Postad 31 augusti 2007 Nu finns det en .mov fil på 31 meg att beskåda. Tänk att det hade blivit betydligt bättre om varje åkning hade varit planerad och inte som nu bara sprungit runt med kameran på "riggen". Föresten så ser alla hur det ser ut hemma hos mig. Komentarer undanbedes. 0 Citera
Joel.N Postad 31 augusti 2007 Postad 31 augusti 2007 Hej alla som är lika darriga som jag. Jag har gjort en superbillig och hyfsat fungerande Stady variant. Gå gärna in på http://hemstudio.se/mopp/ och kolla några ganska kassa bilder. För en tekniker är det solklart när man ser det. Ställ gärna frågor. Jag har sett bilderna och även ditt filmklipp. Det verkar intressant, -men... Jag är inte någon tekniker, så för mig är inte konstruktionen "solklar", kan du lägga upp fler ännu tydligare bilder, eller någon form av "ritning"? Om du vill får du gärna maila mig direkt.' Mvh Joel.N 0 Citera
Team_fagott Postad 31 augusti 2007 Postad 31 augusti 2007 jag tycker också att det verkar intresant. Men önskar även jag lite mer tydliga instruktioner ;) 0 Citera
music Postad 31 augusti 2007 Författare Postad 31 augusti 2007 Lägger ut en instruktionsvideo men kanske inte förrän nästa vecka. 0 Citera
Kranen Postad 4 december 2007 Postad 4 december 2007 Lägger ut en instruktionsvideo men kanske inte förrän nästa vecka. När kommer videon? 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.