andyfilmmaker Postad 25 augusti 2007 Postad 25 augusti 2007 Jag undrar om det finns något program som möjliggör att man kan "fånga" film från en annan film. TEX om jag vill ha "I´ll be back"-snutten från Terminator. Mvh 0 Citera
Eibon Postad 25 augusti 2007 Postad 25 augusti 2007 antingen rippar du in den i datorn med nåt program, eller så skaffar du grafikkort med composite ingång för o ta direkt från dvd eller nåt. 0 Citera
andyfilmmaker Postad 25 augusti 2007 Författare Postad 25 augusti 2007 Tack för svaret, men "rippa"? Är det inte samma sak som att man konverterar från ett till ett annat, tex DVD till SVCD? Exempelvis DVD-RIP. Jag behöver nånting som kan "capture" på ett visst tillfälle i filmen och sluta vid ett visst tillfälle. Mvh 0 Citera
kvällensdebatt Postad 25 augusti 2007 Postad 25 augusti 2007 Tack för svaret, men "rippa"? Är det inte samma sak som att man konverterar från ett till ett annat, tex DVD till SVCD? Exempelvis DVD-RIP. Jag behöver nånting som kan "capture" på ett visst tillfälle i filmen och sluta vid ett visst tillfälle. Mvh Jag har samma problem men har inte hittat något prgram till det... skulle oxo vara tacksam om någon viste något program 0 Citera
Eibon Postad 25 augusti 2007 Postad 25 augusti 2007 sysslar inte med sånt alls (ja, på riktigt) men en polare säger han använder dvd encrypter. man måste ta hela filmen. men det tar inte så fasansfullt lång tid tror jag, kör in filmen och sen importerar du den i ditt program. 0 Citera
andyfilmmaker Postad 25 augusti 2007 Författare Postad 25 augusti 2007 sysslar inte med sånt alls (ja, på riktigt) men en polare säger han använder dvd encrypter. man måste ta hela filmen. men det tar inte så fasansfullt lång tid tror jag, kör in filmen och sen importerar du den i ditt program. Va? Hur kan DVD-encrypter fånga bild? Och "ta hela filmen"? vadå, jag vill ju inte ha hela käll-filmen. Bara en liten bit av den. 0 Citera
jakethesnake Postad 25 augusti 2007 Postad 25 augusti 2007 Du måste konvertera hela filmen med ecrypter. När du sen har filmen på datorn så får du öppna den med något redigeringsprogram och kippa ut den del du vill ha. 0 Citera
beta75 Postad 25 augusti 2007 Postad 25 augusti 2007 Använd MPEG streamclip Öppna en .vob fil från dvdskivan i Mpeg streamclip. Exportera till önskat format, DV, avi, mov osv Om man vill klippa bort onödigt material så är det bara att markera det genom att hålla nere skift medans man drar i listen och sedan klippa bort det med ctrl X Jag provade just och det funkade direkt från skivan till en dv ström. /KN 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.