Jonasbn Posted June 10, 2004 Share Posted June 10, 2004 Om man nu ska anstränga sig och satsa på att spela in en kortfilm... duger MiniDV, med förutsättningarna att man har en _bra_ kamera och kan ljussätta m.m. För TV känns det ju som att MiniDV duger men för lite större projektioner... har någon nån åsikt? MvH 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ronnie Posted June 10, 2004 Share Posted June 10, 2004 Finns en del långfilmer som är inspelade på mini-DV kameror; 28 Days Later, Dogma filmerna, Camp Slaughter, Soderbergh har väl gjort nån film också med det formatet har jag för mig. Finns fler än dem men det är dem jag kommer på för tillfället. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
walfridson Posted June 10, 2004 Share Posted June 10, 2004 "open water" också dv 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LastonFilm Posted June 10, 2004 Share Posted June 10, 2004 någon som vet vilka kameror man använde i de filmerna som Ronnie har nämt här ovan? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DJ_BMC Posted June 13, 2004 Share Posted June 13, 2004 det finns filmer som är filmade med vx 2000 Sony mini dv tex jalla jalla 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ronnie Posted June 13, 2004 Share Posted June 13, 2004 28 Days later använde Canon XL-1, Dogma filmerna har använt lite olika, Camp Slaughter använde Sony PD-150 tror jag. Nu är det dock inte så att det bara är kameran som avgör om det blir en bra film eller inte. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts