Gå till innehåll

knivar, stickvapen et c


Recommended Posts

Hallå

 

Är det någon som vet vad det finns för möjlighet att införskaffa teatervapen i kategorin knivar/stickvapen. De skall ha indragbar spets á la teleskop samt möjlighet att rigga med blod.

 

Köpa? Tillverka? Hyra?

Länk till kommentar
Share on other sites

förmodligen menar sw33t att man gör hål i en fejkkniv och inte i en riktig... eller så har han inte tänkt så långt att det kan bli svårt att göra hål i en kniv av stål. :P

 

Vad jag vet så finns det ingenstans att köpa denna sorts fejkknivar. Ni får nog ta och göra några själva på något sätt. Annars om ni hittar nåt ställa där man kan hitta färdiga så får ni höra av er, för jag är också intresserad.

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag har sett såna när det är Halloween-rea på Barnens Hus och andra leksaksbutiker. Alltså teleskop-knivar. Det finns ju även ljussablar som har olika "nivåer" i själva bladet. Blodfunktionen får man väl fixa själv. Sen tror jag att en del hobbybutiker brukar sälja sånt under halloween.

Länk till kommentar
Share on other sites

Alltså.. teleskop-knivar? Menar ni såna då bladet åker in i skaftet? För sådana har jag sett lite varstans men dock få som ser naturliga ut. Vet att det finns på skämtaffären Buttericks, men de knivarna är av plast och är inte alls verklighetstrogna.

 

Nightmare Factory finns det kanske något användbart. Använd deras sökmotor och slå in följande: LA346 och 16055

 

Någon av dessa kanske funkar? Fråga mig bara inte hur det blir med frakt och sådan för det får du se efter själv.

 

Jag ändrade felet i länken /Orange

Länk till kommentar
Share on other sites

Eftersom jag själv är magiker på fritiden (rolig slump) så kan jag säga att butcherkniven inte är något om du inte är performance trollkarl på scen eller vill ha PRECIS den effekten med PRECIS den kniven i PRECIS den vinkeln. Men det är ju klart allt kan ju klaffa.

 

Det verkar som om det inte finns möjlighet att skaffa vapen utöver den vanliga Buttericks-stillett-teleskop-kniven.

 

Om ni har ngt annat tips eller så - tveka inte att yttra er. SJälv ska jag börja experimentera på egen hand.

 

Wish me luck...

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...