peterfilm.se Postad 3 augusti 2007 Postad 3 augusti 2007 Tjena Skulle behöva lite hjälp angående skapandet av torrent. Gör en film på 1,5 GB. Kommer göra en ISO fil (DVD med menyer och allt) Lägger iso filen i en mapp, där jag även kommer lägga DVD omslag (JPG). Sedan zippa den? 1. Kan man ha med en JPG bild i samma folder som ISOfilen 2. skall jag ta med de mappar som hamnar jämte ISO filen när den skapas genom Encore (en cache-mapp och en source-mapp m.m., se bild) Alltså skall jag göra en Zipp-fil av foldern som alla 4 objekten (bifogad bild) ligger i? 3. HUR GÖR MAN EN TORRENT (av en zippad mapp) OCH SPRIDER DEN. Tutorial? Best Peter 0 Citera
gorse Postad 4 augusti 2007 Postad 4 augusti 2007 Det brukar finnas mycket bra tutorials på torrentsidorna. Där står också hur man följer piraternas standarder som att det skall finnas en sample, nfo-fil, storlek på rar-filerna etc. Hur du hittar dit för du lista ut själv eftersom torrentsidorna är starkt förknippade med piratverksamhet. 0 Citera
Rogge Postad 4 augusti 2007 Postad 4 augusti 2007 1. Kan man ha med en JPG bild i samma folder som ISOfilen Ja 2. skall jag ta med de mappar som hamnar jämte ISO filen när den skapas genom Encore (en cache-mapp och en source-mapp m.m., se bild) Alltså skall jag göra en Zipp-fil av foldern som alla 4 objekten (bifogad bild) ligger i? Nej, en ISO-fil är helt fristående från alla filer. Dvs, allt som behövs för att bränna en DVD från din ISO-fil är: ISO-filen, ett brännarprogram samt en tom DVD-skiva. 3. HUR GÖR MAN EN TORRENT (av en zippad mapp) OCH SPRIDER DEN. Tutorial? Se gorse's svar. 0 Citera
peterfilm.se Postad 4 augusti 2007 Författare Postad 4 augusti 2007 Ok boys. Tack för svaren. Jag använder Azureus nya version för att få upp mappen. Gjorde ett litet mapp-torren-test med iso+jpg inatt. helt perefkt. The way to spread! //Peter 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.