Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Tjena

Skulle behöva lite hjälp angående skapandet av torrent. Gör en film på 1,5 GB. Kommer göra en ISO fil (DVD med menyer och allt)

Lägger iso filen i en mapp, där jag även kommer lägga DVD omslag (JPG).

Sedan zippa den?

1. Kan man ha med en JPG bild i samma folder som ISOfilen

2. skall jag ta med de mappar som hamnar jämte ISO filen när den skapas genom Encore (en cache-mapp och en source-mapp m.m., se bild) Alltså skall jag göra en Zipp-fil av foldern som alla 4 objekten (bifogad bild) ligger i?

3. HUR GÖR MAN EN TORRENT (av en zippad mapp) OCH SPRIDER DEN. Tutorial?

Best

Peter

iso voodoo.jpg

Postad

Det brukar finnas mycket bra tutorials på torrentsidorna. Där står också hur man följer piraternas standarder som att det skall finnas en sample, nfo-fil, storlek på rar-filerna etc. Hur du hittar dit för du lista ut själv eftersom torrentsidorna är starkt förknippade med piratverksamhet.

Postad
1. Kan man ha med en JPG bild i samma folder som ISOfilen

Ja

2. skall jag ta med de mappar som hamnar jämte ISO filen när den skapas genom Encore (en cache-mapp och en source-mapp m.m., se bild) Alltså skall jag göra en Zipp-fil av foldern som alla 4 objekten (bifogad bild) ligger i?

Nej, en ISO-fil är helt fristående från alla filer. Dvs, allt som behövs för att bränna en DVD från din ISO-fil är: ISO-filen, ett brännarprogram samt en tom DVD-skiva.

3. HUR GÖR MAN EN TORRENT (av en zippad mapp) OCH SPRIDER DEN. Tutorial?

Se gorse's svar.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...