Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag har klippt en film i Final Cut men nu har vi fått igång våran PC så vill helst fortsätta klippa i Premiere. Är det möjligt att exportera klipplista för import i Premiere?

Postad

Missade denna tråd:

Om du inte testat redan så är EDL med en "enkel" tidlina det bästa sättet. PPro stöder bara CMX så det innebär ju vissa begränsningar i ljudkanalerna och endast två videospår. Du kan iofs testa AAF också, men där verkar det vara extremt mycket olika "dialekter" trots att det ska vara "world wide standard".

/Max

• 3 veckor senare...
Postad

Nu har jag lyckats importera en EDL i premiere men det verkar va ett codec som saknas, jag tankade in det i FCP som .mov filer, med vilken codec har jag dock ingen aning om. Nån med FCP som kan hinta lite snabbt?

Postad

Hmm... problem eftersom Apple's HDV-codec "sitter i" FCP. Mao finns den inte för PC. Enklast är nog att tanka om materialet, men 80 timmar... huuuuu....

Ska faktiskt kolla med USA om ngn vet en bra metod - frågan lär dyka upp igen.

/Max

Postad

Hehe 80 gig, inte 80 timmar. Men jag har ju allt material i m2t sen en tidigare intankning bara det att det är klippt i FCP med den senare intankningen. Det är 2 dagars klippningsjobb, men kanske e lika bra att klippa om allt igen ändå.

Postad

Därför att våran setup är PC med Premiere, macen va bara tillfällig då vi inte hade fått hem alla delar och nu är det andra som behöver macen till annat. Men det löser sej

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...