Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Tjo!

Skulle vilja ha lite tips på bra spelfilms videkameror, helst DV ej HD. Gärna en kamera som man kan styra mycket själv med, när det gäller inställningar, fokus etc. Gärna så vobbel fri som möjligt med :) hehe

Priset ska helst ligga runt 4000 - 6000 kronor, så man har råd med den ;)

Alla tips och länkar är välkomna :)

Postad

Känns som du är ute efter en xl2? Rent spontat så. Som en medlem på voodoofilm har som slut text. "Gogglar man inte får man ingenting veta"

Och det är de orden jag vill ge till dig. Sök på xl2an på google den ligger i din prisklass. Men alltså hd är framtiden. Jag skulle lätt ta en xh-a1 för de pengarna men aja

Hare gött

Postad
Du såg nog en nolla för mycket där...

/Jakob

Hehe, jaa det gjorde han nog :)

Men om man går upp lite i pris och kollar på PANASONIC NV-GS500E. Är det något att ha? Eller ska man gå upp mera och sattsa på CANON HV-20 som dom flesta verkar tala gott om.

Vill helst inte gå så högt i pris som HV-20, så fler tips är välkomna. XL2 får nog vänta lite den med ;)

Postad

Skall du till DVD, så behöver du inte HD, däremot kanske du vill ha HD för framtida bruk.

Rent generellt tycker jag att HV20 är den bästa lågbudget "film"kameran du kan skaffa.

Postad
Tjo!

Skulle vilja ha lite tips på bra spelfilms videkameror, helst DV ej HD. Gärna en kamera som man kan styra mycket själv med, när det gäller inställningar, fokus etc. Gärna så vobbel fri som möjligt med :) hehe

Priset ska helst ligga runt 4000 - 6000 kronor, så man har råd med den ;)

Alla tips och länkar är välkomna :)

Bara så du vet .

4K-6K är 40.000 - 60.000

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...