Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Som titeln lyder. I flera veckor nu har jag funderat på den här filmen. Främst efter sedan jag innan sommaren såg The Beyond och fick flashback i slutet. Det jag kommer ihåg är:

En skräckförfattare kommer till en liten amerikansk stad, exakt vad han ska göra där vet jag inte, men det hela slutar med att dom blir fast i en kyrka där författarens alla monster väntar utanför. Hela världen har nämligen degenererat till ett hopkok av hans böcker. På nått vis slår dom sig ut och försvinner bort i mörkret.

Mer än så minns jag inte. Jag vet att det låter som en typisk Stephen King-grej men jag har för mig att jag la märke till att det inte var han som skrivit den eller boken den eventuellt baserades på. (om det var en stad i Maine minns jag dock inte heller;))

Andra detaljer är att det känns som att det var mer av en tv-b-skräckis.

Någon som tycker att det ringer en liten klocka? Det här retar mig väldigt mycket speciellt eftersom jag just nu är inne i en period med mycket... låt oss säga,.. knepiga filmer;).

Och om nu någon råkat missa frågeställningen. så är det bara att jag vill veta "vad den heter"? Då skulle jag ju kunna leta efter den och se vad för detaljer jag missat eller om det bara var så som jag minns.

Tack på förhand då om det inte låter för artigt;)

Postad

Är det meningen de ska bli en humoristisk b-skräckes? Stephen King säljer ju bra men helt UTE när det skräck. Allt blir ju parodi på öppnande av likkistor, zombieshänder ur jorden. Författaren i kyrkan passar in mer på Agatha Chistie eller en Ed Wood-historia.

Ska det bli allvar bör nog din skräck komma innefrån kyrkan från något okänt.

Ska det bli en kul film, parodi eller allvar? Du säger knepig film=smal film ?

/nils

Postad
Är det meningen de ska bli en humoristisk b-skräckes? Stephen King säljer ju bra men helt UTE när det skräck. Allt blir ju parodi på öppnande av likkistor, zombieshänder ur jorden. Författaren i kyrkan passar in mer på Agatha Chistie eller en Ed Wood-historia.

Ska det bli allvar bör nog din skräck komma innefrån kyrkan från något okänt.

Ska det bli en kul film, parodi eller allvar? Du säger knepig film=smal film ?

/nils

Är du full eller? Han efterfrågar ju titeln på en befintlig film.

Postad

he he...helt åt helvete alltså, jag todde jmalmsen skulle göra en film? Tycker det är på tiden, inte bara vara Sam&Rais kompis hela tiden. Sitter här och skruvar upp ett tempo som är helt galet.

Nä, inte full.....men alla tror det. Alltid full dygnet runt men ändå spik nykter. Helknäppt blir det när man gör något två datorer.

Filmen "boozewithprozac" är snart klar.

/nils

Postad

Nä, visst håller jag på med projekt... men detta var bara en film jag såg för x antal år sedan som jag glömt vad den hette och hade tänkt se om nu när genre-intresset finns.

Ni som varit lite framsynta kanske har sett det jag lagt ut på youtube (användarnamn: "jmalmsten";)). Just nu har jag dels en flashanimerad musikvideo och en penna-papper-cgi-animerad psykbryt-kortis vid namn "På bio med Lynch" som är färdiga, visade på ett par ställen (skola och för anhöriga) men inte upplagd på internet än. Den senare var väldigt intressant för jag testade att göra allt i 2:1 anamorfisk 2K upplösning. Det tog hårt på datorn men det ska nog gå att göra mer av. Dessa två blir nog uppladdade när bandbredd finns att tillgå.

Framöver har jag snackat länge om en långfilmsskräckis som ska spelas in under en sommar i en polares hyreshus i lagom guerilla-anda (därav mitt enträgna hängande i HV20-tråden), plus att en polare norrbotten är ju med i ett litet band, Vertuition, som jag ska försöka filma lite musikvideos till i vinter. Skräckisen blir nog dock mer åt b-splatter-toung-in-cheek-hållet än det mer psykedeliska i den filmen jag efterfrågade. Och nog ska jag kunna få med Nemo/Sam/Rai och jernby i nått av projekten på nått hörn;). Plus att jag i flera år spånat med en tredje polare på ett mindre vikingaepos där 3 stackare ska från frösön över storsjöisen till england för att plundra. För att inte tala om den teckade miyazaki-inspirerade långfilmsrullen jag tänkt göra ett tag nu också...

Så projekt finns ju, jag bör nog fixa en blogg som jag kan uppdatera allt eftersom.:)

Men innan självreklamen går helt överstyr så må jag ju kommentera det svaret jag ändå fick som var relevant (ingen fara jernby, jag fick ju snacka lite om mina projekt nu också;)). In the mouth of madness låter som en fin kandidat:

With the disappearance of hack horror writer Sutter Cane, all Hell is breaking loose...literally! Author Cane, it seems, has a knack for description that really brings his evil creepy-crawlies to life. Insurance investigator John Trent is sent to investigate Cane's mysterious vanishing act and ends up in the sleepy little East Coast town of Hobb's End. The fact that this town exists as a figment of Cane's twisted imagination is only the beginning of Trent's problems.... Written by Tad Dibbern {DIBBERN_D@a1.mscf.upenn.edu}

/imdb

Låter väldans bekant iallafall. Nu är ju bara utmaningen att hitta fanskapet... Videoteket i östersund verkar ha sålt sin sista kopia. Svensk titel tycks dock vara "I Skräckens Skugga", så jag får väl leta vidare. Men att den var en Carpenter-rulle hade jag ingen aning om... nu blev det ännu mer intressant...

Postad

Nämen, då va ja inte full alltså. Simon W får skämmas lite, har tydligen konverterat till full katt.

jmalmsen, din respekt för David Lynch och intelligenta inlägg här bådar gott.

/nils

Postad

Låter väldans bekant iallafall. Nu är ju bara utmaningen att hitta fanskapet... Videoteket i östersund verkar ha sålt sin sista kopia. Svensk titel tycks dock vara "I Skräckens Skugga", så jag får väl leta vidare. Men att den var en Carpenter-rulle hade jag ingen aning om... nu blev det ännu mer intressant...

Det är Carpenters bästa film under 90-talet, utan tvekan.

Väldigt mycket Stephen King/HP Lovecraft över den. Med Sam Neill i huvudrollen.

Jag har den på DVD (det finns typ bara en utgåva, med snappercase. riktigt kasst, men med kommentarspår av carpenter iaf).

Hade jag vetat att du var ute efter den hade jag tagit med den till östersund i våras. Prova att beställa den på ebay eller nåt. den är klart värd en hundring.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...