Gå till innehåll

Kan man lita på dessa batterier?


pinto

Recommended Posts

http://www.batteriexperten.com/ finns det väldigt billiga batterier. Kan man lita på dom ? Det står "ersättningsbatteri" på alla, och vad menas med de? Är det att ett annat företag istället för tex canon har tillverkat batteri till canonkamerorna?

Jag ska nämligen köpa ett extrabatteri till min canon hv20 och om jag fattat de rätt så ska "BP-2L12" passa till den? Jag har ett BP-2L13 just nu.

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag har ett problem om batterier som jag köpt därifrån. Men jag vet inte om det är normalt kanske. Så jag tänkte fråga här.

Jag köpte ett batteri kallat CGA-DU21 till min Panasonic NV-GS 230.

När jag laddat batteriet fullt över natten så var bara halva batteriet laddat när jag kollade stapeln i kameran. Och bara några minuter senare började den blinka. Jag laddade då batteriet igen och nu behövde den bara laddas någon timme innan det var klart. Men nu var batteritiden maxad. trodde jag. Jag märkte när jag tog ut kameran för att filma att batteristapeln sjunker precis lika fort som på mitt gamla, mindre, batteri.

Så jag undrar då. Tar det kanske några laddningar innan ett stort batteri når sin fulla kapacitet? Eller borde jag försöka lämna igen det och få ett nytt?

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...