Gå till innehåll

Ny film behöver konstruktiv kritik!


Lingon

Recommended Posts

Först och främst vill jag passa på att säga hej till alla på forumt, jag är helt ny här men kommer nog börja hänga här från och med nu. För det andra så vill jag precentera mitt första filmprojekt någonsin som jag och 3 kompisar gjorde som ett skolarbete. Nu hade vi tänkt att göra en ny film, men vi vill gärna ha lite konstruktiv kritik på denna så vi vet vad vi ska sattsa mer på osv.

 

Länkar till filmen "je'Die" (haka inte upp er på namnet) finns på http://film.jarnehall.se

 

Tack på förhand!

Länk till kommentar
Share on other sites

Filmen innehåller alldeles för mycket springscener, det gör att tempot skruvas ner för mycket. Det gäller i regel hela berättelsen - klipp snabbare, utnyttja tiden bättre. Filmen skulle gott kunna vara hälften så lång. Det är kul när han snubblar över grinden, i övrigt är det inte speciellt engagerande. Inför nästa film: jobba mer med själva storyn! Lasersvärden var för övrigt ganska snyggt gjorda.

Länk till kommentar
Share on other sites

Tack för kommentarerna... När vi gjorde den här filmen så var den inte riktigt planerad, utan vi gick bara ut och började filma. Sen när halva filmen va färdig så försökte vi få in en story vilket inte funkade sådär superbra. Tills nästa film så tänkte vi planera hela storyn, alla karaktärer, kameravinklar osv INNAN vi filmar.

 

Fredrik: Vi la på mycket springscener för att vi ville dra ner på tempot, innan vi hade dom så va det action rakt igenom och inte en enda paus någon gång. Vilket vi inte tyckte såg riktigt bra ut, har du någonsin sett en action rulle där dom slåss genom hela filmen utan en enda lugn stund?

 

Tack ennu en gång, vill gärna ha fler kommentarer på vad som kan förbättras!

 

*EDIT* Om ni undrar varför storyn inte är sådär jätte välarbetad och varför det kommer in ljussablar från ingenstans så kan jag berätta att själva kursen som filmen gjordes till handlade inte om film, utan att använda program så som premiere, photoshop, flash osv. Så därför har vi lagt på till synes helt onödiga specialeffekter för att visa att vi kan :). */EDIT*

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...