Gå till innehåll

Vilket after effects ska man köpa?

Recommended Posts

Postad

Jag tycker nog att det är lite för många punkter för att räkna upp när det gäller förbättringar mellan 6.5 och CS3, Och jag sitter med programmet fem dagar i veckan på heltid.

Varför har du snöat in på just 6.5? Varför inte CoSas original AE 1.0?

Gäst bollyn
Postad
Det tror jag verkligen inte! CS3 måste ju vara bättre egtersom det är en ny version.

/Jesper

Jag laddade ner en test verision på CS3 på adobes hemsida och jag var inne på http://www.videocopilot.net/tutorials.html och 41.The Blue Planet: Earth, och för att göra något som är platt runt så ska man andvända en effekt som heter cc sphere men den finns inte, och inte några andra effekter som börjar man cc. men på videocopilot.net står det att det ska finnas.

Någon skrev att det var stor pris skillnad men det är det ju inte http://www.scandinavianphoto.se/product/list.aspx?sid=6291305 3:an uppe från och 9:an uppefrån det är samma pris 12.395kr

Postad

Visa lite vad ni gjort i AE, utan Munthe. Det vet vi redan. Ni andra kan väl lägga upp nåt klipp här. Annars blir det bara blablablabla hela tiden när ni spammat klart på Adobes hemsida. Ni verkar 100% nöjda med Adobes produkter, bra då, men mesigt. Någon här som klarar gif-animator t.e.x

fan vad man blir trött på detta småtjafs

/nils

Postad

Vilken jävla icke-diskussion.

Visa lite vad ni gjort i AE, utan Munthe, Det vet vi redan.

Vad är det för fel med att den som faktiskt har kontroll på programmet redovisar vilka skillnader det är mellan 6.5, 7.0 och CS3? Det är ju trots allt det tråden handlar om.

Ni andra kan väl lägga upp nåt klipp här. Annars blir det bara blablablabla hela tiden när ni spammat klart på Adobes hemsida.

Varför ska folk lägga upp sina arbeten, vad har det med 7.0 VS CS3 att göra?

Ni verkar 100% nöjda med Adobes produkter, bra då, men mesigt. Någon här som klarar gif-animator t.e.x

Ja, jag är väldigt nöjd med de av Adobes produkter som jag har.

Ae 6.5 och PS cs2 har fungerat utmärkt för det jag använder det till. I skolan använder jag AE 7.0 och det har också fungerat väldigt bra. Varför är det mesigt att mitt AE och PS fungerar utmärkt?

Det är i detta läge som jag kan förstå dina argument.

Jag har AE 6.5 och det duger utmärkt till det lilla jag använder det (kompa mina pass som kommer från maya). jag skulle inte drömma om att uppgradera för att få funktioner som jag inte har den minsta användning för. Det skulle absolut vara slöseri med både tid och pengar.

Men nu handlade tråden om att köpa nytt och eftersom trådskaparen verkar bestämd på att det är AE han(?) vill ha, ser jag ingen anledning till att köpa det äldre. Speciellt om dom kostar lika mycket.

/nils

Visst jag kan hålla med om att många trådar har en tendens att spåra ur.

Är det inte bättre att du skiter i att läsa alla trådar som har något med Adobe att göra om dom gör dig så förbannad?

Postad
Visa lite vad ni gjort i AE, utan Munthe. Det vet vi redan. Ni andra kan väl lägga upp nåt klipp här. Annars blir det bara blablablabla hela tiden när ni spammat klart på Adobes hemsida. Ni verkar 100% nöjda med Adobes produkter, bra då, men mesigt. Någon här som klarar gif-animator t.e.x

/nils

Varför då? för att spåra ur tråden mer en du redan lyckats göra?

Postad

Är det inte bättre att du skiter i att läsa alla trådar som har något med Adobe att göra om dom gör dig så förbannad?

Det göra jag inte, adobe blir för mej en livsstil. Uppskattar deras intelligenta prrogramvaruutveckale. Följ senare trådar om detta. Deras urvecklare går inte med på att finanserna krånglar till det för nybörjare. Ni här på voodo älskar att kopiera från faktasidor och sedan klistra in här, upplyfta er till världsmästare i allt. En slags spam som hör hemma på dejtingsidor.

Visa vad du kan istället, lägg upp din film här, istället för att snacka massa skit. 0 iq för dej, så här långt

/nils

Postad
Det göra jag inte, adobe blir för mej en livsstil. Uppskattar deras intelligenta prrogramvaruutveckale. Följ senare trådar om detta. Deras urvecklare går inte med på att finanserna krånglar till det för nybörjare. Ni här på voodo älskar att kopiera från faktasidor och sedan klistra in här, upplyfta er till världsmästare i allt. En slags spam som hör hemma på dejtingsidor.

Visa vad du kan istället, lägg upp din film här, istället för att snacka massa skit. 0 iq för dej, så här långt

/nils

Brister i logiskt tänkande brukar ofta sluta i ordbajsande för att dölja detta.

Grattis pajas.

Postad
ge oss en hint om dina produktioner istället

Men snälla du.

Vad fan spelar det för roll om jag är nybörjare, student eller har jobbat på the mill i 10 år.

Tråden handlar inte om vad jag eller någon annan här kan göra med Adobes produkter. Tråden handlar om nyheterna i AE cs3. Dessa är tämligen offentliga och det behövs därför inga vidare erfarenheter för att ta reda på dom.

1. Jag har aldrig påstått att jag är duktig på någonting. För att vara ärlig så skulle jag kunna säga att inom mitt område som är effektanimering i maya så är jag, om man kollar på vad som går att göra, ganska dålig.

2. Varför är du så perverst intresserad av alla andras kunskaper och arbeten? Nöjer du dig inte med vad du själv gör / kan göra?

personligen kunde jag inte bry mig mindre om vad du gör. Hoppas du är duktig på det och tjänar massor av pengar och cred.

3. Jag har en sekreterare som sköter allt som har med programvara att göra. Snygg är hon också.

Trodde detta va standard i branchen. Har inte du en?

Postad

3. Jag har en sekreterare som sköter allt som har med programvara att göra. Snygg är hon också.

Trodde detta va standard i branchen. Har inte du en?

självklart...ska jag skicka foto? Hon har även en syster. Nu börjar det hetta till, sånt gillar jag.

/nils

Postad
självklart...ska jag skicka foto? Hon har även en syster. Nu börjar det hetta till, sånt gillar jag.

/nils

Helt seriöst. Kan en moderator rensa den här tråden på allt som inte är relevant till frågan ? är ju 70% bara skit atm.

Postad
Rensar gör jag inte ännu, men fortsätter det kommer jag klistra varningar på några samt stänga tråden. Heta diskussioner kan det vara lite mer inom ämnet tack.
Postad

Helt vansinnigt dumt egentligem att kopiera och klistra in bruksanvisningar här från Adobe. Tror att man tillför något. Likaså att ladda ner trial och tro att de ska fungera normalt.

Det bör ju alla förstå.

/nils

Gäst bollyn
Postad

Är det någon av er som har cs3?

Postad

Ording i ledet pojkar.

Jernby; du har säkert rätt i att Adobe beter sig illa. Deras störste konkurrent, historiskt sett, var grafikföretaget QuarkExpress. På den tiden (90-talets början) var Quark det helt igenom dominierande varumärket för reklambyråerna. Quark höjde priserna ständigt, krånglade med licenser och hade taskig support. Precis som du nu kritiserar Adobe för. Här gissar jag att du har rätt och Adobe trillat in Civilekonom-träsket, dvs nån sitter med kartor och diagram för att räkna ut vinstmaximering vilket ger förödande konsekvenser på varumärket.

Hur gick det då med Quark? Jo, i takt med att Adobe(!) förbättrade sina programvaror och köpte upp kunskap, t ex InDesign, så bytte byråerna plattform och Quark får idag tugga redigt med grus. Hut går, som bekant, hem.

Man behöver inte bli ohövlig för det.

Endast en bråkdel av alla funktioner i programmen jag använder utnyttjar jag. Photoshop t ex, använder jag på en nivå som motsvarar 2.0, typ. Men för varje uppgradering så tillkommer något, en funktion eller en ny möjlighet som jag lägger till i min kunskapsbank. Jag tror det är samma med After Effects (som jag ännu inte äger) där funktionerna redan är så många att utomordentligt få använder dem alla. Men programvaror är lite av smörgåsbord där man hugger in rejält på paradrätten och garnerar med tilltuggen. Det är anledning nog att hålla sig uppdaterad.

För övrigt är det dominerande skälet till de senaste versionerna av Adobe-programmen att bli Intel-kompatibla för att hänga med Apples utveckling. Har du inte senaste Mac-generationen klarar du dig bra med den förra mao.

Postad

Det beror ju lite på vad man använder programvaran till, Ska man bara rota (rotoscope) i AE så använder man ju bara ett fåtal tekniker och effekter och är inte så beroende utav vilken version på man kör på, även fast masks etc etc också fått sina förbättringar genom åren och workflow förbättrats generellt väldigt mycket.

Men om man sysslar med VFX (visual effects) eller GFX (motion graphics), områden som innehåller enorm konkurrens och krav på kvalitet och nyskapande. Så krävs det att man kan varenda liten effekt eller expression (scripts) utan och inann för att kunna krama ut något orginellt ur AE, I vilket fall Versionen på AE har lite större betydelse.

Detta går säker att överföra till andra programvaror som Photoshop också.

Postad

Hej Blue Chip

äntligen en vettig person att språka med. Har själv nyaste nya av alla Adobes program. När du snackar om photoshop och vad du har behov av just nu är det den grejen vi bråkar om. Jag försöker på alla sätt få nybörjare göra effekter mm i Adobes roliga programserier. Det dumma är dom snackar hela tiden om program dom inte kan eller har råd med.

Vet även man kan köra Mac i allt

/nils

Postad

Jag har CS3, är väldigt nöjd, och jernby, jag anser att jag kan behärska både AE och Premiere Pro och Photoshop väldigt bra. Vill jag göra något så kan jag oftast göra det.

Postad
Puppet Tool verkar vara riktigt coolt, ÄVEN DET ÄR HELT NYTT!!

Detta är HELT nya saker för enbart Animation:

-Shape layers

-Path operations

-The Puppet tool

-The Overlap tool

-The Starch tool

-Brainstorm

-Per-character 3D animated text

Och du kan importera "Vanishing Points" från Photoshop CS3. Det verklar jäkligt coolt också

Postad
Jag har CS3, är väldigt nöjd, och jernby, jag anser att jag kan behärska både AE och Premiere Pro och Photoshop väldigt bra. Vill jag göra något så kan jag oftast göra det.

Men om du är så duktig. Gör som många andra här, lägg upp din film under "kolla min film", så får andra avgöra vad du kan. Himla enkelt. eller hur?

/nils

Postad
Hej Blue Chip

äntligen en vettig person att språka med. Har själv nyaste nya av alla Adobes program. När du snackar om photoshop och vad du har behov av just nu är det den grejen vi bråkar om. Jag försöker på alla sätt få nybörjare göra effekter mm i Adobes roliga programserier. Det dumma är dom snackar hela tiden om program dom inte kan eller har råd med.

Vet även man kan köra Mac i allt

/nils

Hej själv Jernby.

Alltså, jag är extrem nybörjare på digitalfilm och när det gäller programvarorna så är jag inte torr bakom öronen. Inte nån stans på kroppen faktiskt, så i princip borde jag kanske hålla snattran? Men glad att du tog det på rätt sätt.

Jag vill mer än gärna lära mig om efterbearbetningsprogrammen så att jag kan bestämma mig - Final Cut eller Premiere...? Eller ska jag fortsätta i iMovie till jag kan mer? Byta dator från PowerBook till MacBook Pro? 7 000 hits på den senaste filmen på YouTube gör att ambitionsnivån stiger snabbare än inkomsterna :)

Ser fram emot att goda råd från dig och andra härinne.

Postad
Men om du är så duktig. Gör som många andra här, lägg upp din film under "kolla min film", så får andra avgöra vad du kan. Himla enkelt. eller hur?

/nils

För i helvete!!! Nu skiter jag i det här. Fattar inte vad du tänker med. Varför ska jag lägga upp för? Glöm det!

Slutdiskuterat för min del, går ju inte prata normalt med jernby( en vuxen man), beter sig som om han vore ett litet barn, jag menar det.

Gäst
Detta ämne är nu stängt för inlägg.
  • Skapa nytt...