Gå till innehåll

Manus: Hybris (21 sid)


jonpet

Recommended Posts

Okej, vad ska jag säga? Underbar dialog... Rörigt, men meningen att vara rörigt, Meta inget fel med meta men ändå;) Roligt var det på sina ställen, men rörigt och intetsägande, men efter vad jag förstår så var det tanken.. Jag vet ärligt talat inte om den är skit bra eller skit kass... Jag skrattade...

Någon slags kreativ kritik kan jag inte komma med... Det verkar vara vad du ville att det skulle vara...

Länk till kommentar
Share on other sites

Tack för att du tog dig tid att läsa. Du säger att du inte vet om det är skitbra eller skitdåligt, vilket också är mitt eget problem. Det här bryter av ganska kraftigt mot det jag skrivit tidigare, och jag kan inte riktigt bestämma mig för om jag ska bränna det eller filma det. Men, om i alla fall en person skrattade kanske det är värt att göra.

 

Vad säger resten av er? Bra eller anus?

Länk till kommentar
Share on other sites

Det första som slår mig är att jag gillar dialogen, jag skrattar av den och önskar att mer svensk dialog var på detta sättet.

 

Förutom att den är otroligt rolig så känner jag av den ångest Daniel har inför sitt skrivande, och hans totala Fuck Off på slutet.

 

Helt ärligt kände jag vibbar av Adaptation innan jag läste hintarna till den filmen. Vilket var häftigt.

 

Jag läser detta och finner mig själv önska att få se detta som film, jag önskar att det var mer sådant här som gjordes och visades i Sverige.

 

Finns fler saker som du har skrivit ute på Voodoo ska jag ta mig tid att läsa dem. För om det är det här du kan åstadkomma så ger det mig mersmak.

Länk till kommentar
Share on other sites

Oj, jag rodnar nästan. Kul att du gillade det. Om film i dalarnas filmkonsulent också gör det är det mycket troligt att jag gör en film av det snarast.

 

Tyvärr har jag inget annat som ligger uppe på voodoo. Tack för att du läste!

 

Nu väntar jag bara på en ordentlig sågning...

Länk till kommentar
Share on other sites

Varför ska du bemöda dig med att söka pengar för att göra den? Verkar vara en sån grej som inte allt är för svår att skramal i hop lite teater/film intresserat folk för att göra några varma sommar dagar.. Mest Dialog hursomhelst, om du inte nu tänkte vara avancerad och skjuta allt på film, men varför göra det i en digtallålder som denna?

 

Och et förslag till ändring har jag, flytta på Park scenen i början, till emelan scenen då han kommer hem och scenen med farsan i stället.. Det känns som att den är malplacerad där den ligger nu, missförstå mig rätt nu, den är inte dålig, men den ligger fel känns det som, när V.o-n och presentationen av Daniel kommer efter den långa dialog scenen.. Bätre om vi känner honom innan...

Länk till kommentar
Share on other sites

I likhet med Daniel har jag låtit bli att jobba i sommar. Även om den går att göra billigt så går det inte att genomföra en filminspelning utan att muta teamet med kakor och göra av med en massa bensin. Och det är väldigt dåligt med kak- och soppapengar just nu. Hoppas bara kunna hustla till mig utrustning + några tusenlappar för att det ska kunna rulla på.

 

Angående flytten av Park-scenen så kan jag hålla med dig om att filmen skulle vinna mycket i tempo, det segar ner lite när man går in på presentationen. Det jag gillar med att scenen ligger där den ligger är att det blir svårt att genrebestämma filmen. Man vet inte riktigt vart det är på väg eller vem av karaktärerna vi ska få följa. Knappast så som man borde göra, men här tror jag det funkar. Är lite rädd att man kommer att tänka "Åh nej, inte en till prettorulle om unga författare med ångest." om jag börjar med presentationen. Vad tros om att lägga in ytterligare en scen efter parken som river igång lite?

Länk till kommentar
Share on other sites

Problemet är att Parkscenen är för lång för där den ligger, filmen är 21 minuter, det tar 8 minuter innan vi får någon direkt pressentation av huvudkaraktären, för i parken pratar de andra mest... Jag får för mycket sympati för dem och saknar dem när de försvinner, blir för Förvirrad helt enkelt, "If you get the drift?". Det kanske inte kommer kännas så i filmen doch, beroende på hur det filmas... Men ändå, lite lustigt är det med en V.O i mitten av filmen... Men jag undrar om det inte bara är en sak som vi stackars film geeks kommer skratta åt. Tyvärr--

Länk till kommentar
Share on other sites

Du har helt och hållet rätt.

 

Men det är först efter filmen är slut och du tänker igenom den som du inser hur sjukt lång den första scenen var. I filmens eviga nu fungerar det. ;-)

 

Nej, jag håller med om att det finns ett problem där. Gillar bara inte att flytta på scenen. Ska se om jag kan hitta på någon alternativ lösning.

Länk till kommentar
Share on other sites

Vafan, du kan väl bättre än så här. Det här är ju ingenting. Det handlar om absolut ingenting.

 

Seriöst, jag är rätt trött på såna här metafilmer. Eller metamanus kan man väl säga.

 

Ett stort jävla ingenting. Det här är inte drama. Det är trams.

 

Men jag antar att det var kul att skriva av sig lite frustration. ;-)

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...