kalle112 Postad 11 juli 2007 Postad 11 juli 2007 Tänkte ta o kolla det här med linjer nu igen. Var så längesen jag gjorde en film som man kan titta på TV också. Jag har spelat in en film. Nu vill jag veta vad jag ska göra med de linjer som uppstår (vet att det har nånting med interlacing att göra). Ska jag lägga till alla effekter över videon trots att linjer uppstår eller måste jag ta bort linjerna först? Sen undrar jag även hur man blir av med linjerna om man vill se på TV och datorn. 0 Citera
ThirddOracle Postad 11 juli 2007 Postad 11 juli 2007 Vad har du för redigeringsprogram? Det har med att din video är interlaced. Du kommer då se linjer när du spelar upp filmen på datorn. TV:n däremot behöver du inte oroa dig för. Där kommer du inte se några linjer överhuvudtaget. Om du vill slippa linjer när du spelar upp på datorn så måste du köra DeInterlace på filmen när du renderar ut den från redigeringsprogrammet. 0 Citera
kalle112 Postad 12 juli 2007 Författare Postad 12 juli 2007 Jag använder premiere pro 1.5! Om jag vill rendera ut videon till TVn så behöver jag alltså inte pilla på nån inställning för att få bort linjerna? Har jag förstått rätt?! Om jag vill rendera ut videon till datorn kör jag alltså deinterlace men sen fanns det ju lower och upper field - vilket ska man välja? Måste jag tänka på nåt spec. om jag nu vill lägga till effekter på videon? Då menar jag t.ex. att man kanske borde Deinterlace den först och sen lägga till effekter eller det kanske man inte behöver göra? 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.