Elbereth Posted May 30, 2004 Posted May 30, 2004 Hejsan hoppsan alla - köpte nyligen en nv-gs22 EG panasonic för allmänt hemmabruk - glad i hågen har man filmat som en tokmen nu verkar det stört omöjligt att föra över filmerna till datan - har gjort som man skall med usb sladdar och dylikr men det enda jag kan föra över är bilder från kameran i 10 sec intervall - superskumt, nån som har nån tanke om detta??? Med vänliga hälsningar Elbereth.. =) 0 Quote
Christopher Posted May 30, 2004 Posted May 30, 2004 Det brukar ingå en usb-sladd till kameran, men det är som du säger bara för överföring av bilder. För att överföra film behöver du firewireanslutning (i vissa fall funkar usb 2.0 också) Eftersom du köpte din kamera nyligen så kan jag garantera att den har firewireanslutning. Det är bra, stabilt och snabbt. Problemet är dock att du behöver ett firewirekort till datorn också. Om du inte har det så är det nog problemet. Ett sådant kan du dock få för runt 500 spänn (tror jag, rätta mig om jag har fel) När du satt in det i datorn är det bara att tuta och köra 0 Quote
Elbereth Posted May 30, 2004 Author Posted May 30, 2004 Ja du har helt rätt - det ingick en usb sladd och där finns en firewire anslutning på kameran - får ta och skaffa mig ett sånt kort och sladd till då - himla dåligt av Elgiganten att inte informera om detta bara men vad kan man räkna med??!! :) Och tack så mycket för ditt svar =)) 0 Quote
jbergman Posted May 31, 2004 Posted May 31, 2004 Jag vill bara tillägga att man knappast behöver betala mer än runt 300 pix för ett firewirekort, och det finns ingen anledning att inte köpa det billigaste. /Jakob 0 Quote
Elbereth Posted June 1, 2004 Author Posted June 1, 2004 Hehe ok, har kollat runt lite och tror det blir Jmes kort - kostar iofs 400 men bara jag lyckas få fram filmen till datan så e jag glad =)... Tack så mycket för hjälpen boys.. 0 Quote
collo Posted June 1, 2004 Posted June 1, 2004 data är information. dator är burken du använder. 0 Quote
Recommended Posts