Team_fagott Postad 4 juli 2007 Postad 4 juli 2007 Hej! Har kört ut en s-vhs signal till min tv. Överlagring "bio läge" (ati inställningar) funkar fint när jag kör ett videoklipp i tex mediaplayer (tv:n kör då videon i fullskärm, utan att jag beöver välja det i mediaplayer) Men det verkar inte fungera på samma sätt i prem pro 2.0 (funkade ju prima i elements 1.0 då det begav sig) får bara en klonad skärm. Vad gör jag för fel? Inte måste man väll ha en bandspelare eller kamera inkopplad? 0 Citera
Max_H Postad 4 juli 2007 Postad 4 juli 2007 Jupp. Så är det tyvärr (enligt spec). Vissa påstår att dom fått igång det men det "ska inte" fungera annat än i HDV editingmode. Du kan ju testa lite olika overlay-modes om det hoppar igång men jag tvivlar tyvärr. /Max 0 Citera
Munthe Postad 4 juli 2007 Postad 4 juli 2007 Vissa grafikkort har stöd för det. Matrox Pharelia-kort t ex. Fungerar extremt bra. Men det kräver som sagt att korttillverkaren har skrivit en WYSIWYG-programvara för PPro. 0 Citera
Team_fagott Postad 4 juli 2007 Författare Postad 4 juli 2007 Låter ju helt vansinnigt, att man måste exportera filmen för att kunna se den fullskärm på tv/videomonitor. I synnerhet när det funkade klockrent i prem eleements :( Så jag måste alltså köpa en videokamera för att redigera inscanad film *gråter blod*. 0 Citera
megawatti Postad 5 juli 2007 Postad 5 juli 2007 Inte alls! Öppna "Sequense" i prewive fönstret, inte de som spelar up timelinen utan den andra, Koppla in tv:n till s-video på ditt grafikkort, finns scart adaptrar för undrer 50lappen på tex Statoil. Sen väljer du utöka skrivbordet till den andra skärmen, Voila med lite pill så är de bara att dra över den till de andra fönstret. Edit så här ser de ut enligt printscreen. http://static.pici.se/pictures/fWTDgqXfU.jpg Paint bugga lite men ja du ser ju. 0 Citera
Team_fagott Postad 5 juli 2007 Författare Postad 5 juli 2007 Men då försvninner ju fönstret från datorskärmen. Dessutom är det väll inte samma sak att skicka en utsignal som att klona skärmen, det blir rejält suddigt och flimmrigtm, poängen är j u att man b.la ska kuna färgkorrigera och klippa direkt från timeline. Men tack för tipset ändå (jag provar. återkommer) 0 Citera
Team_fagott Postad 5 juli 2007 Författare Postad 5 juli 2007 Jag må vara dum i huvudet, men jag lyckas inte låsa upp så man kan flytta fönster fritt.. 0 Citera
Max_H Postad 5 juli 2007 Postad 5 juli 2007 Ta i greppytan uppe till vä och håll ner CTRL samtidigt som du drar - då frigörs fönstret. Du kan sen "docka" till andra fönster igen om du vill. /Max 0 Citera
D_Odell Postad 7 juli 2007 Postad 7 juli 2007 Det fungerar med de enklaste Gforce korten med en tidigare vers av Avid Xpress DV, vid kloning av skärmbild.. Men som sagt PPro2 vet jag inte annat än det som föreslagits redan. (Ville bara få det sagt ang. Avid.) 0 Citera
MarcusLindh Postad 7 juli 2007 Postad 7 juli 2007 Jag har då fått det att fungera på en dator med Nvidia 6800 grafikkort, då var det med videoöverlagring så omöjligt är det inte... 0 Citera
Team_fagott Postad 7 juli 2007 Författare Postad 7 juli 2007 Hämtade du ner nån speciell drivrutin/plug-in? 0 Citera
megawatti Postad 7 juli 2007 Postad 7 juli 2007 Men då försvninner ju fönstret från datorskärmen. Dessutom är det väll inte samma sak att skicka en utsignal som att klona skärmen, det blir rejält suddigt och flimmrigtm, poängen är j u att man b.la ska kuna färgkorrigera och klippa direkt från timeline. Men tack för tipset ändå (jag provar. återkommer) Jag har 2 datorskärmar, men eftersom de du spelar up är video så borde de inte bli sudigt, endast knapparna typ. tror jag. 0 Citera
Team_fagott Postad 7 juli 2007 Författare Postad 7 juli 2007 möjligt. Men jag blir utan fönser och kan därmed inte jobba irealtid..bajs Adobe. 0 Citera
MarcusLindh Postad 8 juli 2007 Postad 8 juli 2007 Hämtade du ner nån speciell drivrutin/plug-in? Nej det var bara att köra. Ställde om grafikkortet till dualview och aktiverade videoöverlagring så funkade det direkt. 0 Citera
Team_fagott Postad 8 juli 2007 Författare Postad 8 juli 2007 Då är det förslagsvis mitt grafikort det hänge på då. hmm. 0 Citera
Munthe Postad 9 juli 2007 Postad 9 juli 2007 Hur bra funkar det med Nvidiakortet då? Min erfarenhet är att överlagring ofta blinkar till svart hela tiden vilket är sjukt irriterande. Dom enda som löst det där tillfredställande är Matrox. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.