goldglimmer Postad 1 juli 2007 Postad 1 juli 2007 Blev ett fel med min sonykamera när jag skulle föra in materialet till min PB. när jag skulle ta ut kassetten fastnade den i kameran och filmen gick av. någon som vet hur man på bästa sätt kan reparera den? 0 Citera
Nossloh Postad 28 juli 2007 Postad 28 juli 2007 Har du tur kan du laga bandet med transparant tejp. Rekommenderas iofs inte utan görs på egen risk. Tejpen får inte vara för för tjock för då blir det bandtrassel igen. 0 Citera
plf66 Postad 1 augusti 2007 Postad 1 augusti 2007 Töm ett annat videobandkassett. Låt ena halvan vara kvar i ursprungliga bandkassetten och skarva in mot en tom spole. Flyta över andra halvan till den bandkassett du tömt. På så sätt kan du spela vardera halvan i taget. Kopiera de till datorn eller till ett nytt band. Skarva aldrig så tunna videoband med tejp, risken är extremt stor att du havererar bandaren, då är de bättre att du förlorar några sekunder runt skarvstället 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.