Gå till innehåll

Skejtare?


Simon W

Recommended Posts

Troligen Mikael "Slappo" Adolfsson. Var förvisso riktigt jäkla bra på sin tid (hade tom ett par klipp i nån H-Street film om nån kommer ihåg dom). Lätt den bästa vertåkaren i Sverige (tycker jag) fram tills Jocke Olsson och Ringström drog igång på allvar.

 

Oj. Aldrig hört talas om Slappo. Från den tiden minns jag bara Göthberg, Willners och Gorm Boberg (hm, åkte han vert?), Tony Magnusson, mfl. Men ingen Slappo.

Så kan det vara.

 

H-street! Yes! Shackle Me Not, Hokus Pokus. Gamla dunderklassiker! Vet du vilket klipp Slappo kan ha synts?

 

Kanske söka lite på Youtube...

Länk till kommentar
Share on other sites

Tror det är i Hokus Pokus han är med - han gör en backside fingerflip i vert om jag minns rätt. Det var säkert 10 år sen jag såg den. Han körde jäklarns bra och lätt högst av alla i Svedala (utom Tony Magnusson förstås).

 

Gorm rörde nog inte vert annat än om ngn medelst våld tvingade upp honom i rampen (skejtade rätt mycket med honom runt 88-90). Plus att han var grafiker på Active Pro Stuffs "Lunch TV" som jag klippte när det begav sig...

 

/Max

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 4 veckor senare...

Testade syrrans unges (10 år) bräda idag... knäckte den stackarn totalt. ;)

 

Jag, nästan gamla gubben, satte både kickflip och ollie impossible. Sistnämnda på inte mer än 5-6 försök för första gången på säkert 10 år.

 

/Max

Länk till kommentar
Share on other sites

Testade syrrans unges (10 år) bräda idag... knäckte den stackarn totalt. ;)

 

Jag, nästan gamla gubben, satte både kickflip och ollie impossible. Sistnämnda på inte mer än 5-6 försök för första gången på säkert 10 år.

 

/Max

 

Imponerande!

 

Har som sagt jag aldrig satt Impossible. Kanske i sommar... :)

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 5 månader senare...

Jag har åkt skateboard i flera år. Har dock inte blivit så mycket de senaste 2 åren som förr, och man tröttnar även på att åka i Eskilstuna eftersom det inte finns så bra ställen här heller.

Trevligt med lite skaters här iaf :) Men om ni vill ta en titt med mig på brädan så finns jag här:

 

 

:)

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag har åkt skateboard i flera år. Har dock inte blivit så mycket de senaste 2 åren som förr, och man tröttnar även på att åka i Eskilstuna eftersom det inte finns så bra ställen här heller.

Trevligt med lite skaters här iaf :) Men om ni vill ta en titt med mig på brädan så finns jag här:

 

 

:)

 

Nice flips asså!

 

Vet du vad, jag har satt en klockren 360 flip i mina dar. EN, med bibehållen fart och allt (resten blev typ 320 flip... 310 flip... de jag landade alltså).

 

Det du! :)

 

Keep up the good work!

Länk till kommentar
Share on other sites

Mullen is da sh*t.

 

Trivia: På VM i Münster runt 90-91 eller så, när man fortfarande körde freestyle, så såg jag träningen för alla åkare. Alla var där utom just Mullen, som kom in strax efter alla, körde sitt program 4-5 ggr i rad, utan att missa ETT ENDA trick. Efter typ andra rundan stannade alla andra som tränade och bara tittade och skakade på huvudet (ca 20-30 åkare). När han var klar applåderade alla, han gick och sen började övriga träna igen...

 

På samma VM vann för övrigt Tony Hawk vert-tävlingen utan att missa ett en enda trick under kval, semi och final.

 

Gamla goda tider...

 

Edit: Och under samma år var det för övrigt nån som slog in framrutan på min gamla Saab 99:a. Och mot alla odds hittade jag en beggad ruta hos en gubbe på landet. En söndag. I Tyskland.

 

/Max

Länk till kommentar
Share on other sites

Mullen is da sh*t.

 

Trivia: På VM i Münster runt 90-91 eller så, när man fortfarande körde freestyle, så såg jag träningen för alla åkare. Alla var där utom just Mullen, som kom in strax efter alla, körde sitt program 4-5 ggr i rad, utan att missa ETT ENDA trick. Efter typ andra rundan stannade alla andra som tränade och bara tittade och skakade på huvudet (ca 20-30 åkare). När han var klar applåderade alla, han gick och sen började övriga träna igen...

 

På samma VM vann för övrigt Tony Hawk vert-tävlingen utan att missa ett en enda trick under kval, semi och final.

 

Gamla goda tider...

 

Edit: Och under samma år var det för övrigt nån som slog in framrutan på min gamla Saab 99:a. Och mot alla odds hittade jag en beggad ruta hos en gubbe på landet. En söndag. I Tyskland.

 

/Max

 

Haha! Fan va gjutet med gubben :)

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 4 månader senare...
  • 1 månad senare...

tjaa själv skejtar jag ungefär 5 dar i veckan typ kan inte släppa det om jag inte skejtar så sitter jag oftast vid youtube och kollar på skate videos..

 

 

kolla in några av min här ;)

 

 

(hade inget att döpa den till)

 

 

"sista delen utav höjve"

(höj volymen för det är dåligt ljud)

 

 

kommentara vad som kan bli bättre

 

 

subscriba gjärna :)

http://www.youtube.com/user/sk8alex33

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 3 veckor senare...

Kan nämna att jag köpt nya truckar till min skate (dom gamla var för breda). Dessutom har dom nu sopat upp gruset härikring, så nu blir det ut och olla lite...

 

Har funderat på ett trick i vintras, som jag ska prova när det blir dags. I'll keep you posted.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...