Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Skall lägga upp små filmsnuttar på min webbsida i ett lämpligt format, behöver lite tips, efter att ha läst lite här på forumet så har jag kommit fram till Flash bör vara ett bra allternativ, fler att rekommendera?

Vill även kunna låsa filmen på webben, alltså liknande yourtube så filmerna inte blir nerladdningsbara och då har jag förstått att man behöver en spelare för webben, vart hittar man dessa och vilken skall man ha?

Någon som har några tips hur jag skall gå tillväga?

Postad
Skall lägga upp små filmsnuttar på min webbsida i ett lämpligt format, behöver lite tips, efter att ha läst lite här på forumet så har jag kommit fram till Flash bör vara ett bra allternativ, fler att rekommendera?

Vill även kunna låsa filmen på webben, alltså liknande yourtube så filmerna inte blir nerladdningsbara och då har jag förstått att man behöver en spelare för webben, vart hittar man dessa och vilken skall man ha?

Någon som har några tips hur jag skall gå tillväga?

Varför låsa? Vill du inte ha så många tittare som möjligt och slösa så lite bandbredd som möjligt?

Postad
Varför låsa? Vill du inte ha så många tittare som möjligt och slösa så lite bandbredd som möjligt?

Grejen är att jag skall lägga upp lite filmer i jobbet och bandbredden är inga problem. Vi skall ha en tävling där kunder till oss sjunger in en liten sång som vi spelar in, sen skall den upp på webben där man kan rösta på bästa låt. Tyvärr så vill vi helst inte att dessa små korta videor sprids vind för våg, men visst, vi är helt med på att vi inte kan låsa dom helt, bara göra det svårare.

Så det jag behöver svar på är vilken spelare man använder samt vilket format som är bäst, säg att varje film är ca: 1min lång.

Postad

flash är det absolut bästa format för webben ingen snack om saken, 97% av alla webläsare har flash installerad eller något sådan har jag för mig, wmp brukar cracha å hålla på. Så Flash, sen är de inte lika lätt att spara en flashfil och göra om till tex mp3 osv.. Så kör på flash.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...