K R Films Posted June 22, 2007 Posted June 22, 2007 Har suttit och trixat som fan nu... Hur ändrar man ljudet på ett specifikt ljudklipp i Vegas? Så fort jag ändrat nåt så har volymen i hela filmen påverkats... 0 Quote
wiberg Posted June 22, 2007 Posted June 22, 2007 Går det inte bara att klicka på det specifika ljudspåret och sedan dra i "överkanten". Och på så sätt sänka volymen för just det klippet. Har för mig det funkade så!? //johan 0 Quote
K R Films Posted July 11, 2007 Author Posted July 11, 2007 Jag får bara tag i nån vertikal linje som jag kan sänka ljudet med, höja fungerar inte eftersom linjen står i topp när det är på originalvolymen... 0 Quote
trezpasser Posted July 11, 2007 Posted July 11, 2007 det är för att det är de högst möjliga som går. Alltså är den inspelad i den volymen. men däremot kan man digitalt förstärka ljudet på enskilda klipp. sitter inte med programet just nu, men vet att de går. högerklicka på klippet och leta igenom valen lite. eller pröva att kolla ljud-effekterna. Icke att förglömma att vegas först kom ut som ett ljudredigeringsprogram en gång i tiden. (vilket har bidragit till att många kritiker skrattar en aning åt nuvarande program). lycka till! 0 Quote
blotarne Posted July 13, 2007 Posted July 13, 2007 nu är jah inte den bäste i vegas men du ville höja ljudet lr ville du sänka det ? det du ska höja lr sänka lägger du på ett klipp asså en hel rad och sedan finns det längst till vänster två kontrolelr typ man kan ändra på ! Dääär är det :O 0 Quote
K R Films Posted July 14, 2007 Author Posted July 14, 2007 det är för att det är de högst möjliga som går. Alltså är den inspelad i den volymen. men däremot kan man digitalt förstärka ljudet på enskilda klipp. sitter inte med programet just nu, men vet att de går. högerklicka på klippet och leta igenom valen lite. eller pröva att kolla ljud-effekterna. Icke att förglömma att vegas först kom ut som ett ljudredigeringsprogram en gång i tiden. (vilket har bidragit till att många kritiker skrattar en aning åt nuvarande program). lycka till! Create subclip? Jag har redan letat mig gråhårig i den där listan. 0 Quote
Ufosxm Posted July 17, 2007 Posted July 17, 2007 Skapa ett nytt ljudlager, lägg ljudet där och höj volymen på ljudlagret. Skit i att du till slut kanske har 10 ljudlager... bara det låter bra. Det finns inget värre än en film med dåligt ljud =) Du kan även högerklicka på ljudklippet när det ligger i timelinen och välja Apply Non-Real-Time Event FX, för att sedan plocka in en compressor eller dylikt. Finns även volymalternativ där. 0 Quote
Recommended Posts