D_Odell Postad 19 juni 2007 Postad 19 juni 2007 Har precis kopplat samman redigeringssystemet med en videomonitor. Har lånat en Panasonic NV-GS75 för att kunna föra över bilden så jag kunde färgkorrigera en aning. Men blev förvånad då det inte går att exportera ut sekvenser i vare sig Avid eller PP2.0, eller skicka vidare bilden till JVC monitorn... Däremot fungerar kameran och det går utmärt att få bild på monitorn i kamera läge, men inte i vcr (video läge). I windows så känner den igen kameran men inte mer än så. Det går att livestreama eller vad det kallas, men inte exportera. Arbetar i Win xp med sp2 och några få uppdateringar. IEEE 1394 på moderkortet är: Texas instruments. Har även prövat med VIA (IEEE 1394) pci kort, men inget resultat där heller. Moderkort: EVGA nForce 680i Vad tror ni att det hänger på? Behöver du någon mer infobit så säg så gärna till så bifogar jag mer. Stort tack för hjälp! 0 Citera
Rogge Postad 19 juni 2007 Postad 19 juni 2007 Däremot fungerar kameran och det går utmärt att få bild på monitorn i kamera läge, men inte i vcr (video läge). Kameran har inte DV-in, där har du problemet. 0 Citera
D_Odell Postad 19 juni 2007 Författare Postad 19 juni 2007 Ojdå, såpass. Hur ska man då exportera till band? Tack. 0 Citera
Rogge Postad 19 juni 2007 Postad 19 juni 2007 Ojdå, såpass. Hur ska man då exportera till band? Med en kamera som har DV-in. :) Det finns en liten dosa att köpa som låser upp kamerorna rent elektroniskt och ger dom DV-in. Jag köpte en som heter Pana Widget när jag låste upp min Panasonic NV-DX100 för något år sedan. På min Pana Widget finns inte NV-GS75 med, förmodligen därför att kameran är nyare. 0 Citera
D_Odell Postad 19 juni 2007 Författare Postad 19 juni 2007 Så pass ;) Tycker det är lite väl dåligt att inte ha med dessa standard funktioner. Hur som helst så var precis och hämtade en DS30 och en DS28 som tydligen har DV-in, så får se imorgon om det funkar bättre, det ska det väll göra! 0 Citera
ThirddOracle Postad 21 juni 2007 Postad 21 juni 2007 Den har visst DV-in, under luckan för bildsökaren. Jag har den kameran själv, jag har DV-in/FireWire. Tyvärr använder jag USB :P men det ska det bli ändring på. 0 Citera
Max_H Postad 21 juni 2007 Postad 21 juni 2007 Kan lite om kameran ifråga, men enligt Cyberfotos hemsida har den endast DV-ut. Men vissa modeller finns ju i två versioner där den dyrare har DV-in. /Max 0 Citera
ThirddOracle Postad 24 juni 2007 Postad 24 juni 2007 Ursäkta, nu ser jag att det står endast DV-ut :) Du har rätt :P 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.