Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Har precis kopplat samman redigeringssystemet med en videomonitor.

Har lånat en Panasonic NV-GS75 för att kunna föra över bilden så jag kunde färgkorrigera en aning.

Men blev förvånad då det inte går att exportera ut sekvenser i vare sig Avid eller PP2.0, eller skicka vidare bilden till JVC monitorn...

Däremot fungerar kameran och det går utmärt att få bild på monitorn i kamera läge, men inte i vcr (video läge).

I windows så känner den igen kameran men inte mer än så. Det går att livestreama eller vad det kallas, men inte exportera.

Arbetar i Win xp med sp2 och några få uppdateringar.

IEEE 1394 på moderkortet är: Texas instruments. Har även prövat med VIA (IEEE 1394) pci kort, men inget resultat där heller.

Moderkort: EVGA nForce 680i

Vad tror ni att det hänger på?

Behöver du någon mer infobit så säg så gärna till så bifogar jag mer.

Stort tack för hjälp!

Postad
Däremot fungerar kameran och det går utmärt att få bild på monitorn i kamera läge, men inte i vcr (video läge).

Kameran har inte DV-in, där har du problemet.

Postad
Ojdå, såpass. Hur ska man då exportera till band?

Med en kamera som har DV-in. :)

Det finns en liten dosa att köpa som låser upp kamerorna rent elektroniskt och ger dom DV-in. Jag köpte en som heter Pana Widget när jag låste upp min Panasonic NV-DX100 för något år sedan. På min Pana Widget finns inte NV-GS75 med, förmodligen därför att kameran är nyare.

Postad

Så pass ;)

Tycker det är lite väl dåligt att inte ha med dessa standard funktioner.

Hur som helst så var precis och hämtade en DS30 och en DS28 som tydligen har DV-in,

så får se imorgon om det funkar bättre, det ska det väll göra!

Postad

Kan lite om kameran ifråga, men enligt Cyberfotos hemsida har den endast DV-ut. Men vissa modeller finns ju i två versioner där den dyrare har DV-in.

/Max

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...