megawatti Posted June 17, 2007 Posted June 17, 2007 Tjenare, tänkte sakffa ett enklare vattenskydd till min kamera, behöver inte vara desingnat för just min kamera eller liknade. Så länge de är genomskinligt så borde de gå :) Billigast möjliga också! någon som har tips på saker/ vart man kan köpa? 0 Quote
00Bengtsson Posted June 17, 2007 Posted June 17, 2007 menar du dykhus eller regnskydd? annars funkar paraply rätt bra :) 0 Quote
megawatti Posted June 17, 2007 Author Posted June 17, 2007 menar du dykhus eller regnskydd? annars funkar paraply rätt bra :) nått i den stilen, rengskydd. Vill kunna ha med kameran i sommar liksom. Kunna filma (behöver inte vara värstingkvalite på inspelningen) lite i rengent osv osv. 0 Quote
gorse Posted June 18, 2007 Posted June 18, 2007 Till min stillbildskamera tog jag en vanlig fryspåse och stoppade kameran i den. Öppningen tejpade jag runt objektivet. Eftersom påsen är rätt lös runt kameran så kan jag lätt trycka på knapparna genom plasten. 0 Quote
00Bengtsson Posted June 18, 2007 Posted June 18, 2007 En grej vore ju att tejpa/sy på ett galonöverdrag på kameran. Kanske från en gammal regnjacka eller något. Har aldrig testat, men det borde ju fungera rätt bra och är delvis gratis ;) 0 Quote
megawatti Posted June 18, 2007 Author Posted June 18, 2007 Smart idé ska se ifall jag kan snickra ihop något.! 0 Quote
vilcans Posted June 20, 2007 Posted June 20, 2007 Jag körde med en stor svart sopsäck nyligen. Lite svårt att hitta knapparna (det var inte en kameramodell jag var van vid), och det hjälpte ju inte mot droppar på linsen förstås. 0 Quote
Recommended Posts