Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej!

jag har precis gjort och lagt ut min första hemsida.

Allt tycks fungera utan problem hittills...

Men sökmotorerna hittar den inte...

vad har jag gjort för fel?

Hur får man många träffar?

Postad

Det tar oftast ett par veckor innan sökmotorerna hittar sidan. Det hela bygger på att andra sidor länkar till din sida, annars är inte chansen stor att sökmotorerna hittar dit.

Postad

Det är en hel vetenskap att få bra sökträffar på sökmotorerna.

1. Undvik upprepningar för att få bättre träffar, det blir oftast att sidan istället ignoreras.

2. Se till att innehållet matchar rubriker och dessutom är bra innehåll. Samma sak här, ignoreras om det missköts.

3. Använd bra kodning, inget slarv med andra ord.

4. Anmäl din sida hos sökmotorerna så kollar de in den och lägger till den. Du får ange lite uppgifter.

Sen är det till att vänta, nog för att den digitala världen är snabb. Men med den otroligt stora mängden data som existerar så tar saker ändå tid.

Googla på: "sökmotoroptimering"

Men alla fula metoder brukar förr eller senare bannlysas och då är man på svarta listan. Dvs ett dåligt beteende håller inte i längden.

/j

Postad

Min erfarenhet är att bästa sättet att slippa komma med i google är att anmäla sig till google. Annars brukar alla sidor komma med förr eller senare. Men jag tror en annan god ide är att göra sin sida så unik att den inte druknar i alla andra sidor. När jag googlar på tex mitt eget namn brukar mina skitsidor som är av totalt ointresse för allmänheten komma upp.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...