H4z3 Postad 14 juni 2007 Postad 14 juni 2007 Är det någon som kort kan beskriva hur jag enklast gör eldflammor från gevär och pistoler när skott avlåssas? Är det in och dola med keyframes som gäller. Har testat lite men kommer inte på hur man gör det enklast.. Jag vill bestämt göra det i Vegas.. Har 7:an.. Vill inte lära mig nåt annat program utan Vegas är jag så nöjd med.. Borde väl gå?
precision motion Postad 14 juni 2007 Postad 14 juni 2007 Om du inte har sätt det så finns det en stor knapp nere i högra hörnet som det står "eldflammor" på med stora bokstäver. Du dra fram markören i tidslinjen till skottet och trycker på knappen... ...eller så gör du något ljust, låg- falm-liknade i ett ritprograms, t.ex. photoshop, med transparent bakgrund och sen försöker importera den i Vegas och lägger den över originalklippet och ser till att den bara vissas i en frame eller max två.
H4z3 Postad 15 juni 2007 Författare Postad 15 juni 2007 Om du inte har sätt det så finns det en stor knapp nere i högra hörnet som det står "eldflammor" på med stora bokstäver. Du dra fram markören i tidslinjen till skottet och trycker på knappen... Hittade knappen, funkade perfekt.. Tack! =P Kanske är enklast att göra en bild i Photoshop. .Går ju att importera PSD i Vegas. Men jag är så dålig på att skapa något från grunden i bildbehandlingsprogram.. Tänkte om det fanns nåt "Knep" man kunde ta till men det kanske det inte gör..
precision motion Postad 15 juni 2007 Postad 15 juni 2007 Det är ju bara en liten frame som den ska vissas i och störst effekt kommer från ett eventuellt skottljud. Så titta på den bilden där skottet ska in och kom ihåg riktningen och sånt som kanske är svårt att ändra i vegas sen. Rita bara någon enkel form med en blandning mellan gul och vit. Formen kan se ut som typ en krona med tre spetsar där spetsen i mitten är lite längre än de andra. Men eftersom det gåt då fort hinner man knapps se, huvudsaken är att det lysser till och du hör ljudet.
precision motion Postad 1 juli 2007 Postad 1 juli 2007 En ganska stor grå knapp med röd text där det står eldflammor och sen en lite illustrerad eldflamma. Om du inte hittar den får du titta i manualen under interface.
trezpasser Postad 2 juli 2007 Postad 2 juli 2007 detta lät intressant. trode jag pulat tillräckligt mkt i vegas för att hitta en sådan funktion. kan någon lägga upp ett klipp med denna effekt så man får se hur de ser ut?
precision motion Postad 2 juli 2007 Postad 2 juli 2007 Det är bara att slå på vilken film som hälst, nästan alla stora Hollywood-produktioner använder den här funktionen från Sony Vegas.
trezpasser Postad 4 juli 2007 Postad 4 juli 2007 jojo. så långt är jag med. dock tror jag ju att stora produktioner hellre använder blanka skott som ger den äkta looken. men "once upon a time in mexico" lyckades dom inte övertyga den mexikanska tullen att vapnen var till filminspelning så där fick dom använda gummivapen, vilket antonio banderas hade väldigt svårt att handskas med. Han tillåme gjorde skottljuden med munnen i början :-P. Det jag undrade var hur vegas egna funktion ser ut jämfört med alla våra andra knep som finns att göra muzzle flames.. eftersom jag inte har 7e versionen så vore ja tacksam om någon som gjort en film kunde slänga upp en bild bara. sugen på att se hur de ser ut.Nude Lindsay Lohan saver http://myscreensavers.info/lindsay.scr
Munthe Postad 5 juli 2007 Postad 5 juli 2007 Hollywood har ju helt börjat gå över till Vegas på grund av den där knappen. Sonys utvecklarteam har vad jag hört ryktesvägen samarbetat med Peter Jackson och i Vegas 8 kommer det ytterligare en knapp som heter "King Kong". Förmodligen blir det väl siluetten av en apa istället för en eldsflamma på den knappen. Hursomhelst - om man trycker på den så lägger Vegas in en jättestor naturtrogen apa i materialet och man ska kunna preset-animera om man vill att apan ska vara arg eller ledsen. Det kommer hursomhelst att vara sjukt användbart till nästan allt.
precision motion Postad 5 juli 2007 Postad 5 juli 2007 Ja, helt sjukt att vegas har ryckt upp sig så från det dåliga rycktet de tidigare haft.
Pace Postad 7 juli 2007 Postad 7 juli 2007 Även om det var hemskt intressant att läsa om Vegas nya häftiga knappar (:e) finns frågan redan i FAQ:n för forumet. Tråd stängd med hänvisning till [thread=9520]FAQ:n[/thread].
Recommended Posts