Gå till innehåll

Stockholms Filmskola


jorborg

Recommended Posts

Tänkte höra lite om det var några andra som sökt till Sthlms Filmskola i år. Jag fick nyss reda på att jag hamnat på reservplats nummer 2, så jag hörde av mig och undrade om man kunde få en kort liten motivering. Det var ingen som kunde svara på det via telefon så jag mailade istället. Antingen tyckte de väl att jag inte platsade eller så var det kanske p g a att jag är 19 år. Hur som helst, är det några andra som sökt och kommit in i år och hur ser era erfarenheter sen tidigare ut?

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag kom in faktiskt. Nu har jag lite olika alternativ och välja på men mycket tyder på att det blir Stockholms Filmskola. Som tidigare erfarenheter har jag Mediegymnasiet inriktning Rörlig Bild, Filmvetenskap på Örebro Universitet upp till C nivå. Filmverkstad 30 timmar och en distanskurs i manusskrivning för film. Misstänker att Filmvetenskapen vägde tungt vilket var mitt mål med att läsa filmvetenskap från första början. Att ha en bra bas när man söker till praktiska utbildningar. Är 22 år kanske ska tilläggas.

Länk till kommentar
Share on other sites

Grattis självklart!1 Efter att ha hört runt lite av vad de som faktiskt kommit in gjort tidigare är jag plötsligt mycket nöjd med min 2:a reservplats. Jag har gått sam/sam på gymnasiet och tog studenten nu förra veckan. Jag har bara filmat på fritiden. Nu får jag bara hoppas på att två stycken hoppar av ;)

Grattis än en gång!

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 1 månad senare...
  • 2 veckor senare...
Grattis självklart!1 Efter att ha hört runt lite av vad de som faktiskt kommit in gjort tidigare är jag plötsligt mycket nöjd med min 2:a reservplats. Nu får jag bara hoppas på att två stycken hoppar av ;)

 

Hade inte gjort så väldans mycket avancerat inom film innan jag blev antagen så jag är inte så säker på att det är det som väger tyngst. Jag tror det är viktigt att man gör ett gott intryck på intervjun, att man vet vad man vill få ut av kursen och att man kan finansiera den. Kul att man kom in (blir nog inget avhoppande för min del) och grattis till er andra som gjort detsamma, vi synes!

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 1 månad senare...

ha med gått ut gymnasiet....tänktesöka till sthlm filmskola....senare nästa gång dom ha intagning...gick teknik och media som profilering i ett år..ha gjort två filmer och en tredje på g....men vad är det sthm filmskola ser helst? att man ha stor erferenhet av filmandet i livet eller att man ha gått förberedande kurser...?slutmålet är DI efter sthlm skola. Finns det boende som sthlmskola har sina elver?

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...