Gå till innehåll

förminska människor så att mna kan hålla dom i handen


Recommended Posts

Hejsan, jag undrar hur man gör vissa männiksor mindre så att de kan stå i ens hand och så. Går det till så att man fi,lmar dom so m ska vara små bakom en bluescreen och sen så klipper man in dom i någons hand och så tar man ner sin scale så de blir mindre och att de står i handen? (exempel på denna effekt är natt opå museet) tacksam för svar MVH Gustav

Länk till kommentar
Share on other sites

Bluescreen skulle vara mitt tips, något annat känns inte som de skulle va något (som t.ex. ronja rövardotter när hon träffade rumpnissarna). Där filmade man rumpnissarna att dom stod längre bort från kameran när de både dom och ronja var i bild. Men som sagt, bluescreen skulle vara de smidigaste och bästa sättet enligt mig. Så gör precis som du säger, keya och sedan scale ner personen. Sen kommer frågan om de är rörlig kamera (tracking), hur är ljussättningen? (eventuella skuggor du måste göra digitalt).

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag gjorde en liknande grej i en musikvideo i vintras

http://www.onbird.com/salem/salem.mov (29mb stor)

 

I slutet är väl precis den grej du frågar efter? förrutom att Salem står på ett bord.

 

Det filmades mot greenscren, färgkorrigerades mot bakgrunden och 2D-trackades sedan så kamerarörelserna stämde. Just det sättet tror jag är enklast i det här fallet.

Länk till kommentar
Share on other sites

Hejsan, jag undrar hur man gör vissa männiksor mindre så att de kan stå i ens hand och så. Går det till så att man fi,lmar dom so m ska vara små bakom en bluescreen och sen så klipper man in dom i någons hand och så tar man ner sin scale så de blir mindre och att de står i handen? (exempel på denna effekt är natt opå museet) tacksam för svar MVH Gustav
Bäst resultat får du nog om dom som ska vara små står framför bluescreen.
Länk till kommentar
Share on other sites

det var verkligen skit snyggt, men jag har haft lite problem med trackingen så jag undrar hur trackar ni på bästa sätt?

 

Jag använde Shakes stabilize som ställdes om på match.

Jag fick tarcka i två steg eftersom det saknas direkta tracking punkter.

Ett suddgum och en penna skulle ligga på bordet som jag sedan skulle tracka på men av någon anledning lades de aldrig dit.

 

Jag drog upp kontrasten typ 20ggr och blurrade lite lätt. På så vis trädde en hel del skit som ligger på bordet fram och jag kunde tracka på dessa.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 4 veckor senare...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...