Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej!

Tänkte slå till på en Canon XH-A1 och på prisjmf-sidorna finns en rad webbutiker att välja på - Pixmania, TBH, Dicicom, Fotovideo, Hegethorns, Cyberphoto, Scandinavian Photo m fl.

Synpunkter och erfarenheter mottages tacksamt.

eBay verkar många ha dålig erfarenhet av. I Tyskland verkar man kunna spara 2000 kr men frågan är om det är värt det om nåt skulle hända.

Postad

Framför allt avgör servicen när jag bestämmer mig varifrån jag köper en kamera. I andra hand priset (om det inte är markanta skillnader).

På Scandinavian Photo är de kunniga och ger gärna råd och tips via telefon. De är snabba på att svara på mail och kunniga inom sina försäljnignsområden.

Cyberphoto vet också vad de pratar om men kommer ändå snäppet efter.

Pixmania har jag bara hört negativa kommentarer om.

Funderar själv nu på att handla av Scandinavian. Igen.

Postad

Sc. Photo säljer ju mycket videogrejer och kan säkert sin sak, och är 3-4000 kr dyrare.

Vad har du hört om Pixmania?

Postad
Sc. Photo säljer ju mycket videogrejer och kan säkert sin sak, och är 3-4000 kr dyrare.

Vad har du hört om Pixmania?

Cyberphoto rekomenderar jag som bästa stället att beställa ifrån.

Det kanske går bra att beställa från pixmania. Men sen om du ska skicka tillbaka

något på garanti kan de bli lite tjorvigt och gå segt. Så var det för min broder

när han skickade tillbaka sin kamera. Tog nån måndag innan han fick tillbaka pengarna.

Postad
Säger du det? Tja, kan nog stämma förresten. Men på de videokameror jag tittat på så är de billigast. T.ex. Sony HDR-A1E.

Apropå Pixmania:

http://forum.voodoofilm.org/showthread.php?t=13661&highlight=Pixmania

http://forum.voodoofilm.org/showpost.php?p=78465&postcount=16

http://forum.voodoofilm.org/showpost.php?p=67273&postcount=16

Sök på dom olika konsument sidorna om pixmania. (prisjakt,pricerunner,kelkoo osv) maila också konsumentverket. Du lär hitta mycket. Pricerunner har en egen medlare som kunder kan vända sig till angånde pixmania (utebliven leverans, garantiärenden, återbetlning m.m)eftersom pricerunner har en hålhake på pixmania (dom hotas att svartlistas)

Postad

Vi har handlat våra kameror på Scandinavian Photo.

Kunniga och snabb service och ofta ganska bra priser tycker jag.

Har dock inte någon erfarenhet av garantiärenden då inte våra prylar trasslat något.

Johan

Postad

Funderar faktiskt på att beställa från Tyskland, från "photoandmore" och på så vis spara några tusen. Har inte hittat mycket negativt om denna firma, däremot en hel massa positivt. Varna mig om det finns anledning! Vad jag förstår har Tyskland samma vägguttag som vi? Garanti och sånt ska väl gälla ändå, men givetvis dubbelcheckar jag det. Jag pratar och skriver tyska så jag har inga problem med den biten.

Vad beträffar USA, är detta med NTSC inte något man kan ställa in i kameran? Eller görs kamerorna i separata versioner (generellt sett)? Strömadaptern förstår jag dock att man måste beställa en separat för 200V. USA kan nog bli ännu billigare.

Skriv nåt du som har tips eller råd!

Postad

Vad beträffar USA, är detta med NTSC inte något man kan ställa in i kameran? Eller görs kamerorna i separata versioner (generellt sett)? Strömadaptern förstår jag dock att man måste beställa en separat för 200V. USA kan nog bli ännu billigare.

Skriv nåt du som har tips eller råd!

NTSC och PAL kameror görs i separata versioner och kan inte ställas in manuellt på kameran.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...