Markus Dykfilm Postad 24 maj 2007 Postad 24 maj 2007 God dag... Kanske i fel forum... då ber jag om ursäkt. Men, Jag letar efter reflektorer som jag kan bygga om för användning under vattnet. De refektorer som finns att köpa till dykninig kostar aldeles för mycket för vad an får. Det jag letar efter är; en kallkamrad aluminiumreflektor som har en spridning på ca 90 grader. Reflektorn får inte vara större än 15 cm i ytterkant (det blir svårt att simma med stora trattar på kameran). hålet för lampan vore bra om den vara 4-5 cm men där kan man modefiera lite. Några tips? Webplats där man kan hitta filmbelysning (jag har letat lite men inte hittat någon bra)? 0 Citera
gorse Postad 24 maj 2007 Postad 24 maj 2007 Måste det vara aluminium? Annars tänkte jag föreslå gammaldags bilreflektorer, typ från en amazon. Jag tror de fortfarande säljs på biltema. Annars kanske stora ficklampor har liknande reflektorer? 0 Citera
Markus Dykfilm Postad 24 maj 2007 Författare Postad 24 maj 2007 Måste det vara aluminium? Annars tänkte jag föreslå gammaldags bilreflektorer, typ från en amazon. Jag tror de fortfarande säljs på biltema. Annars kanske stora ficklampor har liknande reflektorer? Eventuelt skulle det funka... De ska vara i saltvatten så de måste tåla en del. Jag ska kolla upp Amazonreflektorn... tack för tipset. Stora ficklampor brukar vara spottade i vinkel tyvärr. 0 Citera
Markus Dykfilm Postad 29 maj 2007 Författare Postad 29 maj 2007 Är det någon som vet om det finns svensk återförsäljare på denna tillverkare? Tillverkare: SMITH VICTOR Reflektor: THRIFTY REFLECTOR 5 INCH 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.