Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

God dag... Kanske i fel forum... då ber jag om ursäkt.

Men, Jag letar efter reflektorer som jag kan bygga om för användning under vattnet. De refektorer som finns att köpa till dykninig kostar aldeles för mycket för vad an får.

Det jag letar efter är; en kallkamrad aluminiumreflektor som har en spridning på ca 90 grader. Reflektorn får inte vara större än 15 cm i ytterkant (det blir svårt att simma med stora trattar på kameran). hålet för lampan vore bra om den vara 4-5 cm men där kan man modefiera lite.

Några tips?

Webplats där man kan hitta filmbelysning (jag har letat lite men inte hittat någon bra)?

Postad

Måste det vara aluminium? Annars tänkte jag föreslå gammaldags bilreflektorer, typ från en amazon. Jag tror de fortfarande säljs på biltema. Annars kanske stora ficklampor har liknande reflektorer?

Postad
Måste det vara aluminium? Annars tänkte jag föreslå gammaldags bilreflektorer, typ från en amazon. Jag tror de fortfarande säljs på biltema. Annars kanske stora ficklampor har liknande reflektorer?

Eventuelt skulle det funka... De ska vara i saltvatten så de måste tåla en del. Jag ska kolla upp Amazonreflektorn... tack för tipset.

Stora ficklampor brukar vara spottade i vinkel tyvärr.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...