Jump to content

Vart kan man få tag i ett animerat skott?

Recommended Posts

Guest bollyn
Posted

Jag ska göra en effekt som är:

En kille ska bli sjuten och då ser man skottet, allt kommer att gå i slow motion, en kille håller i ett vapen och sen sjuter han på låsas och då gör jag en åkning som sedan ska följa ett skott men problemet är att jag behöver ett animerat skott vart kan jag få tag i det?

Posted

Mycket enkelt.

Ett skott är ju enkelt att skaffa, sen är det bara att fota det mot blue/greenscreen och sen keya in det i

klippet.

Du behöver:

En bakgrundsfärg.

Ett skott, fråga i rekvisita forumet var man kan köpa det.

Ett redigeringsprogram med tillgång till effekten colorkey eller bara blue screen eller greenscreen, samt bild i bild.

Och så behöver du förstås en kamera, alternativ ett stativ:)

Hoppas du förstod.

// jesper

Ps. Vilket/vilka redigeringsprogram har du?

Posted

Om du träffa på en snäll person som kan 3d så kan nog få hjälp. Annars är inte de världens lättaste grej (om inte omöjligt) att hitta ett animerat skott som passar till just din film.

Mitt tips är annars att göra som jesper sa. Fota kulan mot en bluescreen och maska ut den. De är det enda simpla du kan göra som har chans att bli bra. Men personligen föreslår jag 3d, det blir snyggare. Hade klasskamrater som gjorde exakt som du ville ha de med 3d. Det blev väldigt snyggt även att den hoppade lite i kulbanan.

//Micke