audition Postad 18 maj 2007 Postad 18 maj 2007 Har precis beställt en Dell inspiron 9400 med XP Media Center Edition som OP. Har nu hört att XP home inte stöder dual core. Är det så? Och hur är det då med XP-MCE. Någon som vet? Använder ppro 2.0 och när det laddar ska den väl hitta dubbla processorer, väl? (nog är det väl f-n om jag beställt fel) 0 Citera
audition Postad 18 maj 2007 Författare Postad 18 maj 2007 Ok. Tittade på Wikipedia om cpu för att få reda på vad det är. Här är förklaringen: En CPU (Central Processing Unit) eller centralprocessor är enheten som exekverar program i en dator genom att hämta maskininstruktioner och utföra begärda operationer som beräkningar och datahantering. Förlåt en amatör men jag blev inte så mycket klokare. Kan du i lite enklare ord förklara vore jag tacksam...? 0 Citera
Max_H Postad 22 maj 2007 Postad 22 maj 2007 DualCore: En datorprocessor med två (eller fler) kärnor inbyggda i samma fysiska processorchip (ex Core 2 Duo, Core 2 Quadro). DualCPU: En dator med två stycken fysiskt separata processorer (ex Dual Xeon, Dual Opteron). /Max 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.