precision motion Postad 16 maj 2007 Postad 16 maj 2007 Jag och ett par klasskamrater är snart klara med vårat slutprojekt. All redigering kommer ske efter lång helgen. Det är alltså en film som i sort sätt handlar om Anton som har blivit anförtrodd en nyckel av sin "kompis" Petter. Tyvärr så förvaltar inte Anton denna nyckel så bra och tappar bort den. Petter har en känsla av att Anton har tagit nyckeln själv och slår Anton söder och samman framför ögonen på Antons kompis John, för att få redan på vart den är eller att i alla fall straffa honom för att han tappat bort nyckeln. Det vissar sig sedan i slutet att det är den sympatiske kompisen John som tagit nyckeln för egen vinning. (manus) http://forum.voodoofilm.org/showthread.php?t=14345 Detta har vi under fyra veckors inspelning inte hunnit komma på något bra namn till än och nu börjar det bli lite bråttom. Att döpa det hela till "Nyckeln" känns inte så uppfinningsrikt och det är inte heller den det handlar huvudsakligen om... Eftersom det finns så många kreativt personer här så kan det ju inte skada att höra efter om ni kan komma på några bra förslag? //martin 0 Citera
Rabies Postad 16 maj 2007 Postad 16 maj 2007 Jag är med sjukt kass på att komma på bra titlar. Döp den bara till =( 0 Citera
precision motion Postad 16 maj 2007 Författare Postad 16 maj 2007 hehe, jo det blir nog bra, ska kanske vara med på en liten filmfestival och då blir det inte lätt för arangörerna att presentera den Det jag funderat på är nogon synonym till vänskap, förtroende eller anförtrod och bara ha ett ord som titel. Kanske med lite ironi. Men jag har inte riktigt hittat något som känns 100%... 0 Citera
frisko Postad 16 maj 2007 Postad 16 maj 2007 Synonymer till vänskap: • Kamratskap • Tillgivenhet • Frändskap • Sympati Synonymer till förtroende: • Tillit • Tilltro • Förtroligt 0 Citera
precision motion Postad 16 maj 2007 Författare Postad 16 maj 2007 Är det någon av dom du tycker passar till fimen då. Word har ju en bra synonym funktion men jag är ganska kräsen tror jag. Spotta ut förslag, tänk gärna andra bannor än jag så får vi en bredare syn på det hela. 0 Citera
Java ex Machina Postad 16 maj 2007 Postad 16 maj 2007 Jag och ett par klasskamrater är snart klara med vårat slutprojekt. All redigering kommer ske efter lång helgen. Det är alltså en film som i sort sätt handlar om Anton som har blivit anförtrodd en nyckel av sin "kompis" Petter. Tyvärr så förvaltar inte Anton denna nyckel så bra och tappar bort den. Petter har en känsla av att Anton har tagit nyckeln själv och slår Anton söder och samman framför ögonen på Antons kompis John, för att få redan på vart den är eller att i alla fall straffa honom för att han tappat bort nyckeln. Det vissar sig sedan i slutet att det är den sympatiske kompisen John som tagit nyckeln för egen vinning. (manus) http://forum.voodoofilm.org/showthread.php?t=14345 Detta har vi under fyra veckors inspelning inte hunnit komma på något bra namn till än och nu börjar det bli lite bråttom. Att döpa det hela till "Nyckeln" känns inte så uppfinningsrikt och det är inte heller den det handlar huvudsakligen om... Eftersom det finns så många kreativt personer här så kan det ju inte skada att höra efter om ni kan komma på några bra förslag? //martin "Gömma Nyckel" 0 Citera
precision motion Postad 16 maj 2007 Författare Postad 16 maj 2007 tem,at,isk [-a´-] adj. -t -a; t. karta t.ex. över befolkning Betyder det att du vill att jag ska beskriva filmen lite överskådligt? 0 Citera
Java ex Machina Postad 16 maj 2007 Postad 16 maj 2007 Betyder det att du vill att jag ska beskriva filmen lite överskådligt? Jag menar, vad handlar den om egentligen? Vad vill du ha sagt med filmen? Eller vad har den för målsättning? 0 Citera
precision motion Postad 16 maj 2007 Författare Postad 16 maj 2007 Det handlar förtroende och att man ska se upp med vem man kan lita på. Det handlar i stortsätt om "svart vänskap" 0 Citera
Java ex Machina Postad 16 maj 2007 Postad 16 maj 2007 Det handlar förtroende och att man ska se upp med vem man kan lita på. Det handlar i stortsätt om "svart vänskap" "Nyckeln till vänskap"? "Nyckeln till förtroende"? 0 Citera
precision motion Postad 16 maj 2007 Författare Postad 16 maj 2007 Ja, det var ju faktiskt inte hållt dumt. Fast helst ser jag att titeln bestå av endast ett ord, men jag ska se om det är någon av de andra i gruppen som nappar på det. Fler förslag gör mig inte ledsen... :P 0 Citera
Java ex Machina Postad 16 maj 2007 Postad 16 maj 2007 "Svart vänskap" kanske? "Låst förtroende"? (ok det lät som en dålig svensk såpa på TV3). osv osv. 0 Citera
Simon W Postad 16 maj 2007 Postad 16 maj 2007 "Du Kan Lita På Mig" "Ett Slag För Sanning" "Nyckel Hyckel" 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.