Rahmberg Posted May 15, 2007 Posted May 15, 2007 Om jag vill göra filmer som denna Denna gjorde jag med en vanlig digitalkamera. Om jag vill göra en bättre film och jag vill kunna göra den snabbare, vad skall jag köpa/fixa då? Den filmen tog mig en hel dag att göra och det var väldigt jobbigt. Vad tycker ni jag skall göra? 0 Quote
Joel.N Posted May 16, 2007 Posted May 16, 2007 Om jag vill göra filmer som denna Denna gjorde jag med en vanlig digitalkamera. Om jag vill göra en bättre film och jag vill kunna göra den snabbare, vad skall jag köpa/fixa då? Den filmen tog mig en hel dag att göra och det var väldigt jobbigt. Vad tycker ni jag skall göra? Film tar tid att göra... "Tog mig en hel dag att göra...",Skojar du??? (Skulle Det vara lång tid?) -Min nuvarande film har jag hållt på med i ca 1 år nu, och jag beräknar bli klar (om allt går enligt planerna) omkring December-07... 0 Quote
Fat Tony Posted May 16, 2007 Posted May 16, 2007 Fan vad jobbit det måste ha varit. hur gjorde du. flytade gubbarna milimeter för milimeter för varje frame? Du ska också veta att film tar lång tid. 0 Quote
precision motion Posted May 16, 2007 Posted May 16, 2007 Huvudsaken är väl att man har någon slags stabil utrustnig så inte bilden hoppar fram och tillbaka när man sedan spelar upp det. Att ha någon slags fjärkontroll eller något kan vara ett plus så man kan ta kort utan att behöva ta i kameran ock riskera att den flyttar sig i 1/7-del millimeter och behöva ta om scenen från början. 0 Quote
megawatti Posted May 16, 2007 Posted May 16, 2007 Sen är de DUMT att spela in mot ett fönster eller liknande som du har gjort, helst belysning via lampor eftersom de inte varijerar så mycket. Kan inte mycket om detta men tror de flesta spelar in i en kartong eller liknadne med gröna eller vita väggar så de kan ta och keyabort det sedan, samt få bra belysning i boxen, då behöver du inte bli klar samma dag utan bara ställa undan boxen när du inte orkar mera. 0 Quote
Rahmberg Posted May 16, 2007 Author Posted May 16, 2007 Klart jag förstår att det tar lång tid men det måste ju finnas någo sätt för att det skall gå lite snabbare. Sedan gjorde jag den utomhus för att det var skönt väder på altanen, jag brydde mig inte så mycket om ljuset just då haha 0 Quote
Team_fagott Posted May 16, 2007 Posted May 16, 2007 Du kan ju använda bluescreen och bara fota vissa rörelser, som tex gång sekvens osv och lägga på animerad bakgrund och förflytta i datorn. Scana/digitalisera modeller och animera i datorn. Fast då är det ju inte stop motion längre förstås. Nä , tålamod är receptet. ;) 0 Quote
Recommended Posts