jannejansson Posted May 11, 2007 Posted May 11, 2007 Jag har gjort en trumskola på nätet; http://www.trumskolan.se Jag gjorde allt själv och vi pratar amatörfilmning/redigering med billig dv kamera. Men det funka,,, Nu skall jag snart sätta igång lite mer seriöst och det skall bli en DVD. Jag kommer nog att göra allt själv igen och behöver köpa 2 kameror. Jag kommer att redigera i min G5:a. Jag hade såklart tänkt klippa 2 Canon hv 20 men blir orolig av att jag läst om rörelseproblem. Är det något jag behöver oroa mig för? Kameran kommer ju stå på stativ men det är ju rörelse i bilden... Tja det är det väl för det mesta i video ;) Jag vill så klart ha bra bild på min DVD. Är det bättre att skippa hdv när man filmar trummor eller är det bara hv 20 som har problem...Eller har jag missuppfattat. Vad skall jag köpa? Lite hjälp hade varit tacksamt även om sådana här frågor nog är tröttsamma... Janne Jansson http://www.trumskolan.se 0 Quote
gorse Posted May 11, 2007 Posted May 11, 2007 Vad är det för fel på den där bilden? Jag tycker det ser utmärkt ut. 0 Quote
Rabies Posted May 11, 2007 Posted May 11, 2007 tyckte med det duger med den bilden till det ändamålet. grym skola btw. du e ju kung ju janne :D 0 Quote
jannejansson Posted May 11, 2007 Author Posted May 11, 2007 Min Sony dv som jag använde den blinkar error och självdog Nej, det som finns på webben har myrornas krig om man ser det i lite större format än som flashfilm på en webbsidan. Jag vill ha det bättre än där tänkte jag...om jag skulle kunna sälja slutprodukten DVD med gott samvete Janne 0 Quote
barnholdt Posted May 11, 2007 Posted May 11, 2007 "Veberöd shuffle" ;) En vanlig Sony DV borde ju räcka tycker man. 0 Quote
antonjansson Posted May 12, 2007 Posted May 12, 2007 sony hdr-hc7 skulle jag rekomendera jävla nice filmer . har spelat trummer:D 0 Quote
henrikp Posted May 21, 2007 Posted May 21, 2007 De mest upprörande problemen med HV20 verkar, enligt diskussionen i den för ämnet aktuella tråden, mest uppkomma när man springer med kameran... varför man nu vill göra det, hrm... ;) Jag tror att den kommer att fungera utmärkt till ditt ändamål. Annars kan även jag lugnt rekommendera Sony HDR-HC7. Jag har filmat en del konserter med dess föregångare, HC1, och bränt på DVD med gott resultat. 0 Quote
Recommended Posts