Mrnizzle Postad 11 maj 2007 Postad 11 maj 2007 Har en super8 kasett som jag tänkte skicka in till andecfilm för framkallning. Nu är frågan hur man går till väga. Får inte ut nån vettig information från deras sida. Är det bara att skicka in sin rulle med en liten lapp eller måste man kontakta dom först? Någon som framkallat där o kan förklara? 0 Citera
marty_feldman Postad 11 maj 2007 Postad 11 maj 2007 Hej! Jag har inte heller skickat in någon film till andec ännu men har förstått att det bara är att skicka dit filmen och en liten lapp med sin e-post så kontaktar dom dig hur det går. tror jag iaf. Men det finns andra som kan det där och jag tror att det står i någon tråd här faktiskt hur du ska gå till väga när du skickar in filmen. Sök på framkallning super 8 eller nåt liknande så borde du hitta det. Jag undrar en annan liten grej. Vad innebär egentligen preparing for telecine? När behöver detta göras? Alltid eller? Hej hej! 0 Citera
Team_fagott Postad 11 maj 2007 Postad 11 maj 2007 Skicka med en lapp med email och din postadress så blir det finemang preparing for telecine är att dom rengör filmen och skarvar ihop rullana. Behöver man inte göra. 0 Citera
Mrnizzle Postad 11 maj 2007 Författare Postad 11 maj 2007 Tack för svaren! då är det bara att skicka in. 0 Citera
Cjwk Postad 11 maj 2007 Postad 11 maj 2007 prepare for telecine är att föredra om du har en negativ rulle då dammkornen syns bättre på negativ. Jag väntar på mina rullar som sänds tillbaka från andec på måndag, det var 7st negativrullar så jag slog till med prepare for telecine på dem. Ang att sända till andec så är det bara att skicka och lägga med ett litet brev i. Hälst vill dom ha kortnummer men jag bad om en faktura och sätta in på deras konto (tog dock 4 arbetsdagar för överföringen att nå fram) Om du undrar ngt mer så är det bara att fråga på, har testat på dethär en gång nu så all erfarenhet jag har delar jag gärna med mig. /jacob 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.