Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
ever heard of limericks mate? :p

Självklart, men dom kallar jag snarare vitsar, inte dikter. Men det är ju en tolkningsfråga. Strunt samma. Dikter kan vara kul, måste inte vara Boye-tunga, måste inte rimma, måste inte vara tydliga, måste ingenting.

Postad

Det här kanske låter som ett radikalt förslag år 2007, men om du inte hittar nåt på nätet finns det ju alltid bibliotek.

Där finns säkert mängder av diktböcker som det bara är att bläddra igenom. Helt gratis är det också.

Postad

brukar finnas mycket på hyllorna med "Hc.03 Lyrik" ;)

Simon W... hehe... men jovisst, du har rätt. Dikter försöker sällan vara roliga. Det är väl just därför jag sällan läser dom... oftast brukar det vara halv/hel-pretantiöst babbel om A) livets elände eller B) Livets lycka. Men se så lite då och då dyker det upp nått som leker lite mer med möjligheterna...

Men jag är glad så länge man slipper måsta vara dödsallvarlig och sitta och röka på ett undergroundhäng för att "förstå" innebörden...

Och samtidigt är det ju roligt när det rent paroderas på dessa stackare, Brian i Spaced är ju klar favorit:)

"dryck i glas hälls upp,

Kamrat, Drick! Dansa och le!

Tills damen blir skön"

- En egen liten haiku om sommaren;)

Nä nu är ju ordbajsvarningen igång som tusan... lycka till med efterforskningarna om diktsidor...

Förresten så finns ju alltid Projekt Runeberg för lite äldre texter;)

http://runeberg.org/

är det en speciell författare... som Poe eller liknande... så prova att googla på det... brukar nästan alltid finnas någon som har laddat upp alstret till internet;)

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...