pld Posted April 30, 2007 Posted April 30, 2007 Hej! Har nu två externa hårddiskar som har samma namn när man sätter på dem och kollar i "Den här datorn". Kan man ändra namnet på sin externa hårddisk så den heter "Hårddisk extern 1 (J:)" istället för IOMEGA_HDD (J:)? Ska man isåfall ha mellanrum ( ) eller under streck (_) mellan orden eller ska dem sitta ihop? /Jesper 0 Quote
pld Posted April 30, 2007 Author Posted April 30, 2007 högerklicka/byt namn kanske... Jo, jag vet hur man gör men frågan är om man kan byta namnen på sina hårddiskar utan att det blir några problem. 0 Quote
stereodee Posted April 30, 2007 Posted April 30, 2007 Hmm, borde ju inte göra någon skillnad vad man döper disken till. C: och D: heter ju Lokal disk. Ändrade namn på min till "PetersDisk" och jag tror min ipod heter "Peters iPod". Inga problem med det. Skulle kanske vara om du har nått länkat till den... 0 Quote
pld Posted April 30, 2007 Author Posted April 30, 2007 Det är väl att man inte får ändra namn på ex. (C:) eller (J:)? 0 Quote
Max_H Posted April 30, 2007 Posted April 30, 2007 Det du kan råka ut (för du kör Avid va), det är att Avid inte hittar mediafilerna. Då måste du gå in i OMFI-mapparna och plocka bort databasfilerna som "talar om" för Avid var mediafilerna finns. Dom återskapar sig själva efter borttagandet, så det är lugnt. /Max 0 Quote
gorse Posted April 30, 2007 Posted April 30, 2007 Label på diskar kan man byta hur man vill. Bokstäverna är lite mer vanskligt, men det går det med men man kan få peka ut var filer finns för en del program. 0 Quote
Recommended Posts