Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

jag ett videoklipp som jag renderade ut från AE i en PNG-sekvens. Så nu har jag ca 750 lösa bilder. Hur kan jag sätta ihop dom så att det blir en löpande film där varje bild visas 1 frame och inte 5s som den gör nu?

Alltså då menar jag på ett ganska snabbt och smidigt sätt om det nu ens går?

Postad

megawatti --> okey nu har jag tankat ner videomach och installerat den och nu har jag en annan fråga! Vilka inställningarna ska jag ha där kvalitén blir så bra som möjligt samtidigt som filen inte blir för stor? Som ni märkt är komprimering verkligen inte min starka sida =)

Postad

Varför inte rendera ut från AE i det format du vill ha filmen i? Det känns ju helt bakvänt att rendera ut som png-sekvens för att sedan göra om det till ett videoformat i ett annat program...

/Jakob

Postad

hmm...de är den frågan jag själv ställer mig...men för att inte förlora nån kvalite på filmen så har jag läst att man ska rendera ut i PNG-sekvens och sen sätta ihop filerna med ett program! Nu har jag gjort så men är det alltså inte bästa sättet om man inte vill tappa kvalite???

Postad

Vad skall du göra med filmen efter AE? Skall du plocka in den i något annat effektprogram, eller vad? I så fall borde detta program kunna hantera png-sekvensen så att varje bild bara visas under en bildruta, men om detta är omöjligt så kan du istället exportera filmen från AE som okomprimerad avi eller quicktime, lite beroende på vad nästa program tycker om. (Det finns flera trådar om hur man bäst för videomaterial mellan olika applikationer, läs dem.)

Att använda videomach som ett mellansteg är i alla fall helt onödigt.

/Jakob

Postad

Vilket redigeringsprogram använder du? Det finns med all säkerhet ett ställe i PPro (FCP har det) där du kan ange ett värde på hur länge du vill att stillbilder ska visas om du har dem på tidslinjen.

Postad

Ppro använder jag...fattar inte hur man radar upp stillbilderna så att varje bild visas 1 frame??

EDIT, kom på hur man gör men det uppstod ett problem! Startade PPro, importerade bilderna och därefter markerade jag alla bilder och tryckte på "automate to sequence" -knappen. Där det står "Clip Overlap" Valde jag "1 frames" men när jag klickar på okey dyker följande felmeddelande upp:

Adobe Premiere Pro has encountered an error.

[\dev\starsky\Mezzanine\Src\AutomateToSequence.cpp-256]

Efter det stängs hela programmet av =(

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...