Gäst AVID Postad 28 april 2007 Postad 28 april 2007 Hej, om det är nådon som sett trailern på Pirates of the Caribbean - Vid Världens Ände. Så ser man en tidskod när den är på 00:26 så vänds Jack Sparow medans han står stilla och medans bakrunden står stilla hur gör man detta är det någon som vet hur man gör det? Jag är tacksam för alla svar. Om ni inte har sett trailern på filmen så gå in på sf.se på start sidan finns en bild på filmen där man också kan köpa biljetter tryck där så finns det trailern ganska långt ner på sidan som man kan se på. 0 Citera
Team_fagott Postad 28 april 2007 Postad 28 april 2007 Han kanske står på något med hjul? Alt. filmad med chromabakgrund 0 Citera
Gäst bollyn Postad 28 april 2007 Postad 28 april 2007 Jag tror att dom gör detta med bluescreen efter som att bakrunden står stilla och att det är kameran som rör sig runt honnom. Så borde det gå att göra i alla fall. Så skulle jag ha gort. 0 Citera
cchunter Postad 28 april 2007 Postad 28 april 2007 Min gissning är att han är filmad mot greenscreen och bakgrunden är datagjord. 0 Citera
Eibon Postad 28 april 2007 Postad 28 april 2007 uhm ja tycker det ser ut som att dom har åkt in sakta och han vänder sig om sakta. sen uppspeedat förstås 0 Citera
jmalmsten Postad 6 maj 2007 Postad 6 maj 2007 ehhh... jag håller med Eibon... ser ju onekligen ut som om dom bara har speedrampat en kamerarörelse samtidigt som Jack vänder sig om... (måste det vara svårare?:e) 0 Citera
Eibon Postad 6 maj 2007 Postad 6 maj 2007 känns som det inte finns nån anledning att hålla på med snurrande plattor och bluescreen och cgi då man kan göra det så enkelt (som det dessutom ser ut som). 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.