frasimmat Postad 26 april 2007 Postad 26 april 2007 Hej jag har ganska nyss skaffat pinnacle studio 10 titanium edition plus. jag vet några saker men kan nån ge mej nå tipps om vad jag kan göra med det? 0 Citera
Joel.N Postad 26 april 2007 Postad 26 april 2007 Hej jag har ganska nyss skaffat pinnacle studio 10 titanium edition plus. jag vet några saker men kan nån ge mej nå tipps om vad jag kan göra med det? Läs bruksanvisningen... (Tar kanske några timmar, men det lär dig alla programmets funktioner, och jag tror dessutom att den finns på svenska.) 0 Citera
frasimmat Postad 27 april 2007 Författare Postad 27 april 2007 Klippa film ? ;) jo jag vet att det går att klippa men några effekter 0 Citera
arvid Postad 28 april 2007 Postad 28 april 2007 Jag tycker att du till att börja med drar in en filmsnutt i programmet och sedan testar vad diverse effekter kan ge för resultat. 0 Citera
Team_fagott Postad 28 april 2007 Postad 28 april 2007 Klicka på efekter, sedan är det bara att väja, vraka och exprimentera, det står även i manualen ungefär hur dom fungerar. Generellt när man klipper film så kan man väll säga ju fler efekter desstro sämmre film. Crossfade/transision är väll det enda vettiga förutom färgkorrigering och ljudfilter enligt mig. 0 Citera
kvällensdebatt Postad 28 april 2007 Postad 28 april 2007 man lär sig genom att testa sig fram. du kan komma så långta att göra myningsflamor på egen hand. ser lite b ut.. men i rätt färg o ljus kan det blir riktigt bra 0 Citera
spectrus Postad 28 april 2007 Postad 28 april 2007 jag kör pinnacle detriktar sig ganska mycket mot familjer men har ändå många bra effekter. det finns t.ex greenscreen, bluescreen, och massa annat kul. det är mycket enkelt att lära sig. sitt bara och lek mycket så går det bra! 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.