21st Century Digital Boy Postad 23 april 2007 Postad 23 april 2007 Undrar om det finns något redigeringsprogram i konsumentklass, typ Pinnacle Studio eller liknande, som kan ge en "spelfilmseffekt", alltså efterlikna 24p-film? Jag vet att vissa DV-kameror har den effekten inbyggd, men om man skulle vilja skapa den effekten i datorn, går det? Dum som ett får, tacksam för svar! 0 Citera
megawatti Postad 23 april 2007 Postad 23 april 2007 från vilket matreal? vanlig dv format, dvs interaktiv. Nä tvivlar på de ^^ 0 Citera
barnholdt Postad 23 april 2007 Postad 23 april 2007 Vet inte hur det är på PC men på MAC måste man minst upp till FCExpress HD för att med hjälp av pluggar kunna fixa det. OT:"Team Fagott, det var är kanske så du gör med dina filmer!?" 0 Citera
21st Century Digital Boy Postad 2 maj 2007 Författare Postad 2 maj 2007 Okej, tack för svaren. Hur är det då om man vill skapa en riktigt snygg slowmotion-effekt, alltså utan att det hackar så där oproffsigt? Kan man sakta ned en vanlig DV-film så att det blir ett "långsamt flyt", om ni förstår vad jag menar? 0 Citera
video_sync Postad 2 maj 2007 Postad 2 maj 2007 Okej, tack för svaren. Hur är det då om man vill skapa en riktigt snygg slowmotion-effekt, alltså utan att det hackar så där oproffsigt? Kan man sakta ned en vanlig DV-film så att det blir ett "långsamt flyt", om ni förstår vad jag menar? Ja det kan du göra, dock inte utan problem, Råmaterialet skall vara filmat på rätt sätt för att få bästa slutresultat, Adobe After Effects har flera funktioner för just ditt ändamål, finns även enkla varianter av "Slo-Mo" i Sony Vegas. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.