21st Century Digital Boy Posted April 23, 2007 Share Posted April 23, 2007 Undrar om det finns något redigeringsprogram i konsumentklass, typ Pinnacle Studio eller liknande, som kan ge en "spelfilmseffekt", alltså efterlikna 24p-film? Jag vet att vissa DV-kameror har den effekten inbyggd, men om man skulle vilja skapa den effekten i datorn, går det? Dum som ett får, tacksam för svar! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
megawatti Posted April 23, 2007 Share Posted April 23, 2007 från vilket matreal? vanlig dv format, dvs interaktiv. Nä tvivlar på de ^^ 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Team_fagott Posted April 23, 2007 Share Posted April 23, 2007 Nylonstrumpa över TV:n 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
barnholdt Posted April 23, 2007 Share Posted April 23, 2007 Vet inte hur det är på PC men på MAC måste man minst upp till FCExpress HD för att med hjälp av pluggar kunna fixa det. OT:"Team Fagott, det var är kanske så du gör med dina filmer!?" 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
21st Century Digital Boy Posted May 2, 2007 Author Share Posted May 2, 2007 Okej, tack för svaren. Hur är det då om man vill skapa en riktigt snygg slowmotion-effekt, alltså utan att det hackar så där oproffsigt? Kan man sakta ned en vanlig DV-film så att det blir ett "långsamt flyt", om ni förstår vad jag menar? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
video_sync Posted May 2, 2007 Share Posted May 2, 2007 Okej, tack för svaren. Hur är det då om man vill skapa en riktigt snygg slowmotion-effekt, alltså utan att det hackar så där oproffsigt? Kan man sakta ned en vanlig DV-film så att det blir ett "långsamt flyt", om ni förstår vad jag menar? Ja det kan du göra, dock inte utan problem, Råmaterialet skall vara filmat på rätt sätt för att få bästa slutresultat, Adobe After Effects har flera funktioner för just ditt ändamål, finns även enkla varianter av "Slo-Mo" i Sony Vegas. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts