Jump to content

Publika betaversioner av PPro CS3 och AE CS3 - Ladda ner och testa!

Rogge

Recommended Posts

Vet inte om det "kom med" en "varningsskylt" i dom versionerna, men glöm inte att "spara om" alla gamla projekt med nya namn. Har man öppnat ett PPro 2.0 eller AE 7.0 projekt i CS3 versionerna så går dom inte att öppna i 2.0 resp 7.0 igen. Och eftersom de fortfarande är beta-versioner finns det buggar som möjligen kan hindra användaren från att slutföra projektet.

/Max

kostar det nåt att prova?och måste man ha serie nummer o hur länge har man kvar betaverisionen?

- Nej, det kostar inget att prova.

- Ja, om du vill använda betaversionen i mer än två dagar krävs giltigt serienummer. Det står så på AE CS3 men inget om det som jag hittar ang PPro CS3, men jag gissar på att samma sak gäller för PPro CS3.

- Man har kvar versionen till du väljer att avinstallera den. På frågan hur lång tid man får använda den innan den slutar att fungera kan jag inte svara på. Men jag tippar på att den slutar att fungera i samband (strax före/strax efter) med att dom skarpa versionerna släpps.

• 4 weeks later...

Beta versionen av PPro CS3 kommer att sluta fungera så fort den riktiga versionen släpps. Så var det med Creative suite som redan har släppts. Där fungerade samtliga beta att fungera i princip en timme efter att de riktiga hade släppts.

När det gäller om det krävs serienummer kan inte jag heller ägna mig åt annant än en kvalificerad gissning. Rent logiskt känns det som om det krävs serienummer för att kunna prova i mer än 2 dagar, men samtidigt står det inte någonstans på Alabs hemsida. Det gjorde det klart och tydligt på Creative Suite.

Men jag återkommer när jag själv har utvärderat PPro CS3.

Dålig formulering för detta på Premiere sidan men det framgår tydligare på After Effects sidan.

Sista datumet jag fick var [noparse]27:e[/noparse] Juni som "deadline".

Värt att tänka på är också att betan inte stöder HDV eller MPEG2 capture/import/export pga rättighets- och licensavtal.

/Max