Gå till innehåll

Bok: Secrets of Hollywood Special Effects


Tobbger

Recommended Posts

vet ingenting om boken, men Pyro Smålands Krutbruk AB har grejjer som efterliknar bazookaskott.

 

http://www.pyrosmalandskrutbruk.se/files/Artnr_206_Linraket_Artnr_601_Eldbagare_Blixtljus.avi

 

(välj spara mål som..)

 

om det var detta du var ute efter alltså.

De har andra prylar också, exposioner och sånt. Bra för er när ni gör krigsfilm. Kolla "Filmer".

 

Om du har tillgång till mortars, vilket du tydligen har eftersom du undrar hur man gör effekterna, så är det väl bara att lägga i en tigersmällare och lite sand och sedan lägga på ett maffigt ljud. eller?

 

Mitt inlägg kanske var lite off topic, sorry.

Länk till kommentar
Share on other sites

Tobbger, jag har läst den. Det är inget att köpa. Det finns en hel del effekter men det är krav på att du skall ha riktig "Hollywood" utrustning. Köp den inte, låna den på "det välsorterade biblioteket" istället.

Länk till kommentar
Share on other sites

Lilla_farbrorn: Off-topic måste man få gå om det leder till något bra! Effekten var riktigt snygg men att ha utbildning eller erfarenhet och en fet plånbok finns väl med i raderna eller?

 

Ungfilm: Okej, låter inte bra. Men kan du ge något exempel på något som är en typisk sådan effekt där man behöver utrustning i massor?

Länk till kommentar
Share on other sites

Det var några år sen jag läste boken nu. Men jag minns när de beskrev hur de gjorde effekten med de svävande cyklarna i ET. Beskrivning av den effekten var helt enkelt hur de hade satt vajrarna i taket.. Sen var det än där de skulle göra så att kilen svävade. Vilket var att de hade en stor kran som de hade hängt vajrarna i . Ja killen som skriver boken, en vfx snubbe, hans favoriteffekter är vajereffekter. Det kanske finns någon här på forumet som har fått en mer positiv uppfattning av denna boken?

 

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...