Jump to content

Camtasia Studio 4 till Premiere Pro 1.5

Stefan_holst

Recommended Posts

Jah har spelat in en liten snutt ur min dator i programmet Camtasia Studio 4.

Det som är inspelat är när det öppnas epost och det som är viktigt är att texten i eposten sysns bra. Jag har sedan sparat allt som avi.

(Tyvärr vet jag inte vad avi i detta fall innebär.)

När man tittar i Camtasia:s spelare eller för den delen vilken spelare som helst så ser det jätte bra ut. Texten är klar, tydlig och mycket läsbar.

Sedan ska jag lägga in denna avi fil i ett Premiere Pro 1.5 projekt men då blir det suddigt. Jag har renderat men det hjälper inte. Finns det något som sätt att fixa detta problem?

Mvh

Stefan

Och du har samma storlek på projektet som Camtasia-filen? Camtasia kan ju spara som flera olika format och jag har för mig att det fanns en bugg med Camtasia-filer i ngn version av PPro, men kommer inte ihåg vilken :( .

Finns det en fil att få tag på och testa?

/Max

Att redigera filer fångade i Camtasia ser aldrig bra ut i PPro av någon anledning. Skapa ett Project med samma inställningar som filen du får i Camatasia och se om det blir bättre, men hoppas inte på för mycket.

AE kan redigera filer från Camtasia utan kvalitetsförslust.

Att redigera filer fångade i Camtasia ser aldrig bra ut i PPro av någon anledning. Skapa ett Project med samma inställningar som filen du får i Camatasia och se om det blir bättre, men hoppas inte på för mycket.

AE kan redigera filer från Camtasia utan kvalitetsförslust.

Jag får väl skicka min grabb till resurscentrum så han kan låna AE där och fixa min fil. :) Men först ska jag kolla om monitor fönstret står på best.

Tack ska ni ha!