Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

bor i Hudiksvall själv (vilket är den "stora" staden intill området Forsa). Känner ingen som gått filmlinjen men tror att den ska vara inriktad på dokumentärfilm i alla fall.

Har dock aldrig varit där och kollat in skolan så jag vet inte om den är bra rent utrustningsmässigt eller vilka lärare de har. men Forsa är rätt litet så förvänta dig inget storartat. Fast som ja sa tidigar. Jag vet inget om skolan :) så jag ska väl inte dömma den.

De har i alla fall en jätte mysig biograf i Forsa, så det är ju alltid något.

Sen är Hudiksvall en väldigt mysig stad också, så du kommer säkert att trivas, om du inte förväntar dig något storstadsliv.

Men gillar du dokumentärfilm så sök på. Det kanske inte håller samma standard som skurup, kalix etc men det är säkert en fin skola. Går på gymnasiet i Hudiksvall där jag läser film och jag är högst nöjd med både lärare och utrustningen som vi har där. Och jag tippar på att Forsa är snäppet vassare

Postad

Tackar för de orden, jag började nästan tro att ingen här kommer från de trakterna.

Jag själv bor i Edsbyn så jag kollade på internet om det fanns någon filmutbildning överhuvudtaget i närheten och den närmaste jag har hittade var just Forsa folkhögskola.

• 2 veckor senare...
Postad

Filkursen på Forsa är NY! Startar hösten 2007. Studieplan finns på hemsidan http://www.lg.se/forsa under fliken långa kurser.

(Tidigare fanns en kombinerad foto-video-kurs)

Kursen är ett samarbete mellan folkhögskolan och Film Gävleborg.

Kontakta gärna mig (kursansvarig) om ni har frågor:-)

0650-541116

/Joffe

Postad

Filmkursen på Forsa är NY! Startar hösten 2007. Studieplan finns på hemsidan http://www.lg.se/forsa under fliken långa kurser.

(Tidigare fanns en kombinerad foto-video-kurs)

Kursen är ett samarbete mellan folkhögskolan och Film Gävleborg.

Kontakta gärna mig (kursansvarig) om ni har frågor:-)

0650-541116

/Joffe

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...