MMike Postad 1 april 2007 Postad 1 april 2007 Hoppas jag lägger denna i rätt forum. Jag har kommit på att jag vill jobba med musikvideor. Bästa sättet för mig att kombinera mina två största intressen, musik och filmskapande. Så jag undrar då om någon här känner till några företag här i Sverige som gör musikvideor? Jag hade tänkt försöka få praktikplats eller något på något sådant ställe. Jag har försökt att googla det men vet inte riktigt vad jag ska söka efter. Vad kallas sånna företag? Tackar för hjälpen. 0 Citera
Simon W Postad 1 april 2007 Postad 1 april 2007 Enklast är väl kanske att ta kontakt med skivbolag. Dom borde ha en välfylld telefonlista med videoregissörer och/eller deras företag. 0 Citera
_nemo_ Postad 2 april 2007 Postad 2 april 2007 Nja, det BÄSTA är att göra några musikvideos. Snoka upp band som ännu inte blivit upptäckta, gör sedan en video åt dom. På så sätt kan du komma ut. Du får ingen praktikplats om du inte gjort något tidigare. 0 Citera
MMike Postad 2 april 2007 Författare Postad 2 april 2007 Nja, det BÄSTA är att göra några musikvideos. Snoka upp band som ännu inte blivit upptäckta, gör sedan en video åt dom. På så sätt kan du komma ut. Du får ingen praktikplats om du inte gjort något tidigare. Jag och en polare har redan gjort två videor och funderar på att snart göra en tredje. Jag är sugen på att starta mitt eget företag som gör musikvideor men innan jag gör det hade det varit otroligt lärorik att få följa med under produktionen av en video. 0 Citera
Simon W Postad 2 april 2007 Postad 2 april 2007 Visst, jag ger mig. Vad vet jag. Jag svarade bara på hans fråga - hur man får kontakt med dom. 0 Citera
_nemo_ Postad 2 april 2007 Postad 2 april 2007 Visst, jag ger mig. Vad vet jag. Jag svarade bara på hans fråga - hur man får kontakt med dom. Vad är ditt problem? 0 Citera
Simon W Postad 2 april 2007 Postad 2 april 2007 Va? Du missförstår. Jag sa bara ödmjukast att jag inte riktigt vet hur det funkar i musikvideobranschen, och sedan förklarade jag att jag svarade på hans fråga. Glömde kanske ;) 0 Citera
Rabies Postad 3 april 2007 Postad 3 april 2007 Man kan i princip inte leva på att göra musikvideos om man inte är riktigt speciell och hittar sin egen stil och genre. I alla fall i Sverige. Dom flesta som gör musikvideos gör även reklam eller annat vid sidan av. 0 Citera
_nemo_ Postad 3 april 2007 Postad 3 april 2007 Vart är Munthe när man behöver honom? :) Han har ju gjort en hel del musikvideos till några av Sveriges största artister. 0 Citera
Simon W Postad 3 april 2007 Postad 3 april 2007 Vart är Munthe när man behöver honom? :) Han har ju gjort en hel del musikvideos till några av Sveriges största artister. :) Allvarligt? Till vilka? 0 Citera
_nemo_ Postad 3 april 2007 Postad 3 april 2007 Well, jag vill inte verka vara hans talesman, men jag kan ju citera honom själv från en gammal tråd. Jag har gjort en herrans massa musikvideor (inte alls lika mycket reklamfilm men bl a Eurocard). Jag har gjort kring hundra musikvideor med bl a Robyn, Mazarine Street, Meja, Drömhus, La Cream, Markoolio, Caramell, Navigators, Pineforest Crunch, Antique. Jag har jobbat mycket med Bonnier Music och Dr Alban. 0 Citera
Simon W Postad 3 april 2007 Postad 3 april 2007 Damn! Inte illa. Var tog Navigators vägen? Dom var ju schyssta. 0 Citera
Ayame Postad 3 april 2007 Postad 3 april 2007 Har en polare som praktiserar på Stylewar just nu. (http://www.stylewar.com) Dem har har gjort en hel del kända artister och reklamer, Senaste färdiga produktionen var Kaiser Cheifs nya video på låten Ruby, Dem är i slutskedet eller skulle kunna vara klara med post på Kaiser Cheifs tredje video, Fick höra att dem skulle producera en ny Robyn video också. Kanske skulle kunna vara något? 0 Citera
MMike Postad 3 april 2007 Författare Postad 3 april 2007 Tack så mycket _nemo_, Ayame och alla andra för svaren. Någon som vet hur jag kan komma i kontakt med denna Munthe? Typ nån e-mailadress eller så? Och nu börjar det ju också bli dags att välja utbildning för hösten. Nån som har något tips på något runt Göteborg? Är det bara vanliga regisörsutbildningar som gäller om man vill hålla på med musikvideor, eller? 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.