Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Tjenare, hittade en gammal super 8 kamera samt en diaprojektor.

En canon 310XL som var en ganska fin coh dyr kamera enligt google. Men iaf, vart köper man super 8? och behövs den framkallas, tänkte leka lite med super 8 och få in den till datorn via Telesink, mest för skoj :).. så är glad för svar.

Postad

Sökfunktionen är rätt dålig på voodoo film söker du på "super 8" såfår du alla träffar där ordet super finns och där siffran 8 finns. Trots att du använder citattecken eller ett plustecken emellan. Ska du söka på voodoo film vilket jag föreslår att du gör då denna fråga varit framme några gånger innan så använd google skriv din sökning och avsluta med "voodoo film" så får du fram vad du letar efter. Det går även att lära sig djupare hur man kan söka på google, men detta orkar jag inte gå in på nu. dock väldigt användbart.

Cheers

Postad

Ett problem med att söka är ju att det blir svårt att skilja agnarna från vetet då det startas nya trådar i exakt samma ämne hela tiden som sedan blir låsta eller väldigt korta med hänvisning till dom andra 400 trådarna.

Så man kan väll säga ju mindre folk söker (följer voodoos regler!) dessto mer urvattnad blir tyvärr sökfunktionen. Jag har sökt på super 8 på voodoo ett flertal gånger och det har dock gått alldeles utmärkt.

Ett annat tips är att klicka på ett ämne och läsa trådrubriker där under. Brukar fungerar utmärkt. Fast då är ju ett stort dliemma att man måste testtrycka på trådar med rubriken "hjäälp" "vet någon" "vad fan ska jag göra" Osv. Det är vi medlemar som skapar infromations arkivet! Så det är vi som får dras med det också!

Postad

Jag håller helt med dig fagott, men det är ju redan försent med "dom andra 400 trådarna" dom är ju skrivna, och eftersom sökfunktionen inte är lika advancerad som t.ex. googles så är det ett helvete att söka. Har du själv upptäckt att det inte går att söka på två enskilda ord utan att man får upp träffar där orden enskilt är med.

Google är bäst att söka med på voodoo film.

Ett annat tips för dessa frågor som tagits upp femtioelva gånger är att gå till första sidan av forumdelen och läsa dessa inlägg, där finns mycket att lära sig av.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...