Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

hej

Vilka hotkeys är det för att trimma lagret så att det börjar/slutar där man har markören i AE? kanke inte ska va i deta forumet

Postad

Det är [ och ] men eftersom dom inte finns på ett svenskt tangentbord får du gå in och ändra i filen Adobe After Effects 7.0 Shortcuts.txt som ligger i mappen C:\Documents and Settings\Ditt Användarnamn\Application Data\Adobe\After Effects\7.0.

Jag bytte ut alla [ till Ux00D6 samt alla ] till Ux00C4 i den filen. Ux00D6 är Ö och Ux00C4 är Ä. Efter det kan jag trimma lager med Alt+Ö samt Alt+Ä samt bla flytta lager med Ö och Ä.

På andra raden i Adobe After Effects 7.0 Shortcuts.txt står det "After Effects Shortcut Preferences (modify at your own risk)", så ha det i åtanke om/när du ändrar i den filen. Skulle det gå år skogen är det ingen större fara, raderar du den filen så skapar AE en helt ny nästa gång du startar AE. Redigera aldrig i filen medans AE är öppet.

Postad
Det är [ och ] men eftersom dom inte finns på ett svenskt tangentbord får du gå in och ändra i filen Adobe After Effects 7.0 Shortcuts.txt som ligger i mappen C:\Documents and Settings\Ditt Användarnamn\Application Data\Adobe\After Effects\7.0.

Jag bytte ut alla [ till Ux00D6 samt alla ] till Ux00C4 i den filen. Ux00D6 är Ö och Ux00C4 är Ä. Efter det kan jag trimma lager med Alt+Ö samt Alt+Ä samt bla flytta lager med Ö och Ä.

På andra raden i Adobe After Effects 7.0 Shortcuts.txt står det "After Effects Shortcut Preferences (modify at your own risk)", så ha det i åtanke om/när du ändrar i den filen. Skulle det gå år skogen är det ingen större fara, raderar du den filen så skapar AE en helt ny nästa gång du startar AE. Redigera aldrig i filen medans AE är öppet.

alla?:O ["CCompCmd"] - blir väldigt konstig då ju:(

Postad
alla?:O ["CCompCmd"] - blir väldigt konstig då ju:(

Nej, alla [ och ] som anger att dom finns i en genväg byter man ut, tex "TimeTrimIn" = "(Alt+[)" byts ut mot tex "TimeTrimIn" = "(Alt+Ux00D6)"

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...