Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Håller på att jobba med greenscreen men har problem med at få det riktigt bra. Försöker ljussätta greenscreenduken så jämnt spm möjligt. Redigerar i Final Cut Pro där jag använder filtren "Blue and Green screen, Matte Choker och Spill Suppresor.

Problemet jag har att det blir väldigt stark kontrast mellan förgrund och bakgrund+ att det uppstår grönt brus kring hår och kläder. Någon som har något tips om vad jag kan göra?

Har hört att det är speciella färger man bör unvika hos förgrundspersonen när man filamar med greenscreen. Vilka färger är det?

Postad
Har hört att det är speciella färger man bör unvika hos förgrundspersonen när man filamar med greenscreen. Vilka färger är det?

gröna färger, är väl det lätta svaret. eller färger med nyanser som lutar åt det gröna hållet.

Postad

ser att du e nybörjare me du har skrivit tråden på fel ställe sen finns det en massa liknande frågor på Digitala effekter och compositing .

//Johannes

Postad

Tråden stängs med hänvisning till [thread=9520]FAQ:n för Digitala effekter och compositing[/thread].

Om ni upptäcker fel, vänligen ta en halv minut och [thread=1003]rapportera inlägg[/thread] i stället för att skriva att personen ifråga gjort fel.

Gäst
Detta ämne är nu stängt för inlägg.
  • Skapa nytt...