Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej!

Försöker få ut en vanlig 4:3 Quicktime-fil från Premiere Elements, men vilken codec och PAR jag än använder så är proportionerna fel vid visning i Quicktime Player. Jag använder Export Movie eftersom jag själv vill bestämma dimensionen. Det enda som verkar funka är att ändra dimensionerna, men jag vill ha en 720x576.

Nån som vet?

Postad

Tjena!

Som regel ställer du ju hur pixlarna ska hanteras i videon när du exporterar, och det du är ute efter är PAL (eller NTSC) med square pixels, annars kommer du hamna i ett eller annat anamporphisct läge. Leta efter den settingen så TROR jag att du löser problemet. Jag är hemskt grön på det här, så om jag påpekar det uppenbara ber jag om ursäkt - men jag har själv precis suttit och lajat runt (småländskt uttryck, hepp!) med exportinställningarna och passerade liknande problem...

Hoppas det kan hjälpa!

=)

//Petter

Postad

Är lite osäker, men det kan vara så att filen inte "flaggas" rätt. Då kommer den att spelas upp fel om du inte ändrar Aspect Ratio till en "Square Pixel" och dessutom ändrar pixelvärdet.

Mao: Det kan vara Exporten i P Elements som spökar men jag inte hundra.

/Max

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...